Az alábbi válogatott bibliográfia a Könyvtártudományi Szakkönyvtár gyűjteményében található, a K2 továbbképzési sorozat Könyvtárak az online tanulás szolgálatában című, online megrendezett műhelynap tematikájához kapcsolódó könyvek, tanulmányok és szakcikkek leírásait tartalmazza szerzői betűrendben, a magyar és az idegen nyelvű szakirodalom szerinti bontásban.
A könyvek leírásait a könyvtári katalógushoz vezető link követi, a HUMANUS adatbázisból származó szakcikkek a magyar nyelvű (auto)referátum linkjével ellátva szerepelnek. Az Emerald és az EBSCO adatbázisok válogatott anyagát teljes szövegű eléréssel biztosítjuk (távoli elérés az eduID azonosító és jelszó segítségével, ld. http://www.oszk.hu/hirek/adatbazisok-elerese-tavolrol), a ProQuest adatbázis anyagát illetően a kszk@oszk.hu címen jelezzék igényeiket.
Könyvtárközi kölcsönzési kéréseiket szintén a kszk@oszk.hu címre várjuk!
KÖNYVEK
Allan, Barbara
E-learning and teaching in library and information services / Barbara Allan. - London : Facet Publ., 2002. - XIV, 273 p. ; 24 cm
Bibliogr.: p. 254-267.
ISBN 1-85604-439-4
Módszertani útmutató (forma) — Oktatás információellátása — Szolgáltatások — Távoktatás
Nagy-Britannia
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000001034515
Noah, Carolyn B.
The browsable classroom : an introduction to e-learning for librarians / Carolyn B. Noah, Linda W. Braun. - New York, D.C. ; London : Neal-Schuman, cop. 2002. - XIX, 171 p. ; 23 cm
Bibliogr.: p. 159-160.
ISBN 1-55570-425-5
Elektronikus könyvtár — Felnőttoktatás — Számítógép-hálózat — Távoktatás
Tft.: Braun, Linda W.
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000000964211
***
Czeglédi László
Könyvtár és oktatás : oktatási környezetek könyvtári támogatása / Czeglédi László. - Eger : EKF Líceum K., 2015. - 126 p. : ill., részben színes ; 26 cm
Bibliogr.: p. 113-126.
ISBN 978-615-5509-45-2 fűzött
Esettanulmány (forma) — Felsőoktatási könyvtár — Információs műveltség — Oktatás információellátása — Portál — Távoktatás
Magyarország, Eger
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003643691
Maróti Andor
A tanuló felnőtt / Maróti Andor ; [közread. az] ELTE az Élethosszig Tartó Művelődésért Alapítvány. - [Budapest] : ELTE az Élethosszig Tartó Művelődésért Alapítvány, 2015. - 203 p. : ill. ; 24 cm
Bibliogr.
ISBN 978-963-89432-3-1 fűzött
Felnőttoktatás — Távoktatás
Mt.: ELTE az Élethosszig Tartó Művelődésért Alapítvány (közread.)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003625600
TANULMÁNYOK, CIKKEK
Magyar nyelven feltárva (HUMANUS adatbázis):
Al, Umut
Libraries as learning environments : the example of “Libraries for Everyone” / Umut Al [et al.]. – Bibliogr.
In:Library management. – 40. (2019) 1/2., p. 74-87.
Címfordítás: A könyvtárak mint tanulási környezetek: a „Libraries for Everyone” projekt példája
https://www.emerald.com/insight/publication/issn/0143-5124/vol/40/iss/1/2
Felmérés; Használók képzése; Hátrányos helyzetű olvasó; Igény; Könyvtárhasználat; Könyvtárügy; Városi könyvtár; Társadalmi követelmények; élethosszig tartó tanulás; könyvtári közösségfejlesztés; lifelong learning; Törökország
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/599727
Anderson, Mary Alice
Teaching with primary digital sources : welcome to the TPS Teachers Network / by Mary Alice Anderson. – Bibliogr.
In:Computers in libraries. – 38. (2018) 7., p. 33-36.
Címfordítás: Oktatás primer digitális források segítségével: a TPS Tanári Hálózat bemutatása
https://www.infotoday.com/cilmag/sep18/index.shtml
Library of Congress (Washington, D.C.)
Elektronikus könyvtár; Hozzáférhetőség; Oktatás információellátása; e-tananyag; Egyesült Államok
Chodounská, Alena
Pár kroků od pomoci, pár kliků od zdroje : (podpora studentů v Národní technické knihovně) / Alena Chodounská. – Bibliogr.
In:Čtenář. – 70. (2018) 11., p. 402-404.
Címfordítás: Pár lépés a segítség, pár kattintás a keresett forrás: támogató szolgáltatások a diákok számára az Országos Műszaki Könyvtárban
https://svkkl.cz/ctenar/detail/161
Egyetemi hallgató; Egyetemi könyvtár; Oktatás információellátása; Országos feladatkörű szakkönyvtár; Országos szakkönyvtár -műszaki; Szolgáltatások; Csehország, Praha
Colson, Robin
Supporting librarians in making the business case for OER / Robin Colson, Elijah Scott, and Robin Donaldson. – Bibliogr.
In:The reference librarian. – 58. (2017) 4., p. 278-287.
Címfordítás: Könyvtárosok a nyílt oktatási forrásokért
Felsőoktatási könyvtár; Hozzáférhetőség; Oktatás információellátása; open educational resources
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/580511
Cunningham, Paige D.
Bridging the distance : using interactive communication tools to make online education more social / Paige D. Cunningham. – Bibliogr.
In:Library trends. – 65. (2017) 4., p. 589-614.
Címfordítás: A távolság áthidalása: interaktív kommunikációs eszközök használata a távoktatásban
Kommunikáció; Könyvtárosképzés -felsőfokú; Online üzemmód; Távoktatás
Magyar nyelvű autoreferátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/565743
Davis, Erin
Enhancing teaching and learning : libraries and open educational resources in the classroom / Erin Davis, Dory Cochran, Britt Fagerheim, Becky Thoms. – Bibliogr.
In:Public services quarterly. – 12. (2016) 1., p. 22-35.
Címfordítás: Az oktatás és tanulás fejlesztése. A könyvtárak és a nyílt oktatási források a tanteremben
Egyetemi könyvtár; Oktatás információellátása; Szolgáltatások használata; open educational resources
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/524385
Deeg, Eva
Lernen und Wissensvermittlung mit digitalen Medien : bearbeitete Fassung eines Vortrags, gehalten auf dem 5. Bayerischen Schulbibliothekstag 2017 in Nürnberg / von Eva Deeg. – Bibliogr.
In:Bibliotheks-forum Bayern. – 13. (2019) 1., p. 58-60.
Címfordítás: Tanulás és ismeretterjesztés digitális médiumok segítségével: a Nürnbergben, az 5. Bajor Iskolai Könyvtári Napon tartott előadás szerkesztett változata
https://www.bibliotheksforum-bayern.de/index.php?id=155
Információtechnológia; Iskolai könyvtár; Játék; Konferencia -nemzeti; Multimédia; Oktatás információellátása; Szoftver; gamifikáció; játékosítás; mobil alkalmazás; Németország, Nürnberg -K
DiGiacomo, Daniela K.
Choice and interest in designed learning environments : the case of FUSE Studios / Daniela K. DiGiacomo, Katie Van Horne and William R. Penuel. – Bibliogr.
In:Information and learning sciences. – 121. (2020) 3/4., p. 137-154.
Címfordítás: Választás és érdeklődés a tervezett tanulási környezetek vonatkozásában: a FUSE Stúdiók esete
https://doi.org/10.1108/ILS-09-2019-0098
Eszköztár; Gyermek- és ifjúsági olvasók; Információtechnológia; Közművelődés; makerspace; STEM; tanulás
Dreisiebner, Stefan
Entwicklung und Evaluierung einer Plattform zur Vermittlung von Informationskompetenz : Vorstellung des von der Europäischen Union geförderten Projekts "Information Literacy Online" / Stefan Dreisiebner und Thomas Mandl
In:Bibliotheksdienst. – 51. (2017) 9., p. 763-770.
Címfordítás: Platform kifejlesztése és értékelése az információs műveltség oktatására: az Európai Unió által támogatott "Information Literacy Online" nevű projekt bemutatása
https://doi.org/10.1515/bd-2017-0083
Használók képzése -felsőoktatásban; Információs műveltség; Távoktatás; ILO; Information Literacy Online; MOOC; Massive Open Online Course
Magyar nyelvű autoreferátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/564351
Dreisiebner, Stefan
Content and instructional design of MOOCs on information literacy : a comprehensive analysis of 11 xMOOCs / Stefan Dreisiebner. – Bibliogr.
In: Information and learning sciences. – 120. (2019) 3/4., p. 173-189.
Címfordítás: Információs műveltségi tömeges nyílt online kurzusok (MOOC) tartalmi és didaktikai tervezése: 11 „kiterjesztett” kurzus (xMOOC) összehasonlító elemzése
https://www.emerald.com/insight/publication/issn/2398-5348/vol/120/iss/3/4
Didaktika -felsőoktatási; Felsőoktatási könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Információs műveltség; Távoktatás; Tervezés; MOOC; Massive Open Online Course
Fahrenkrog, Gabriele
Open Educational Resources – OER : wie Einführung und Management in Bibliotheken gelingen kann / Gabriele Fahrenkrog, Jürgen Plieninger. – Bibliogr.
In:BuB. – 70. (2018) 5., p. 272-273.
Címfordítás: Nyílt Oktatási Források (OER): hogyan lehet sikeres a bevezetésük a könyvtárakban?
https://b-u-b.de/wp-content/uploads/2018-05.pdf
Hozzáférhetőség; Oktatás információellátása; Tervezés; open educational resources
Feberová, Jitka
Knihovny a e-learning / Jitka Feberová [et al.]. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:ITlib. – 20. (2017) 2., p. 30-35.
Címfordítás: A könyvtárak és az e-learning
http://itlib.cvtisr.sk/archiv.html?page_id=216
Egyetemi könyvtár; Információs társadalom; Információtechnológia; Kiadói tevékenység -könyvtárban; Távoktatás
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/563809
Gaona-Garcia, Paulo Alonso
Visual analytics of Europeana digital library for reuse in learning environments : a premier systematic study / Paulo Alonso Gaona-Garcia, Salvador Sanchez-Alonso, Ana Fermoso García. – Bibliogr.
In:Online information review. – 41. (2017) 6., p. 840-859.
Címfordítás: Az Europeana metaadatainak vizuális elemzése a digitális könyvtár tanulási környezetben való jobb használhatóságának érdekében: úttörő kutatás
https://www.emeraldinsight.com/toc/oir/41/6
Elektronikus könyvtár; Gépi dokumentumleírás; Gépi információkeresés; Oktatás információellátása; Programnyelv; Tárgyi feltárás; Tézaurusz; Europeana; metaadat
Harboe, Jeanne Skak
Virtual Reality i en læringssammenhæng / Jeanne Skak Harboe og Lone Engel Westphall
In:Danmarks biblioteker. – 22. (2018) 3., p. 10-11.
Címfordítás: Virtuális valóság oktatási környezetben
https://www.db.dk/files/DB0318_0.pdf
Didaktika -általános és középiskolai; Információtechnológia; Iskolai és gyermekkönyvtárak; Oktatáspszichológia; virtuális valóság; Dánia
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/571027
Hollá, Eva
E- learningový portál Slovenskej národnej knižnice / Eva Hollá. – Res. angol nyelven
In:Knižnica. – 17. (2016) 4., p. 42-47.
Címfordítás: A Szlovák Nemzeti Könyvtár e-learning portálja
http://www.snk.sk/images/Edicna_cinnost/Casopis_Kniznica/2016/Kniznica_2016_04.pdf
Nemzeti könyvtár; Portál; Szoftver; Távoktatás; Továbbképzés; Szlovákia
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/549020
Horn, Eileen A.
Open educational resources (OERs) in self-directed competency-based education / Eileen A. Horn, Ryan Anderson, Kristine Pierick. – Bibliogr.
In:Information discovery and delivery. – 46. (2018) 4., p. 197-203.
Címfordítás: Nyílt oktatási források az öntevékeny tanulást célzó, kompetenciaalapú oktatásban
https://www.emeraldinsight.com/toc/idd/46/4
Didaktika -felsőoktatási; Felsőoktatási könyvtár; Hozzáférhetőség; Oktatás információellátása; open educational resources
Imhoff, Claudia
Wissen zugänglich für Alle – Barrierefreier Zugang zu Fachliteratur und Studienmaterial / Claudia Imhoff und Jana Mattert. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:Bibliotheksdienst. – 53. (2019) 10-11., p. 686-693.
Címfordítás: Elérhető tudás mindenki számára – akadálymentes hozzáférés a szakirodalomhoz és az oktatási anyagokhoz
https://doi.org/10.1515/bd-2019-0095
Felsőoktatási könyvtár; Hátrányos helyzetű olvasó; Hozzáférhetőség; Igény; Oktatás információellátása; Tájékoztatás; akadálymentesítés; esélyegyenlőség; Németország
Kwak, Aneta
An accessibility-first approach to online course readers / Aneta Kwak, Jeffrey Newman. – Bibliogr.
In:Reference services review. – 46. (2018) 3., p. 340-349.
Címfordítás: Online kurzusok anyagainak akadálymentesítése – az alapértelmezett egyetemes hozzáférhetőségért
https://www.emeraldinsight.com/toc/rsr/46/3
Felsőoktatási könyvtár; Formátum -gépi; Hátrányos helyzetű olvasó; Hozzáférhetőség; Oktatás információellátása; Szolgáltatások; Vak könyvtárhasználó; akadálymentesítés
Mi, Xiying
“Ebooks for the Classroom+” at University of South Florida Libraries : a case study of database management / Xiying Mi and Bonita M. Pollock. – Bibliogr.
In:Journal of web librarianship. – 13. (2019) 2., p. 95-111.
Címfordítás: E-könyvek a tantermekben a Dél-floridai Egyetem Könyvtárai jóvoltából: egy adatbázis működtetésének esettanulmánya
Adatbázis; Állománygyarapítás; Elektronikus könyv; Felsőoktatási könyvtár; Gépi dokumentumleírás; Oktatás információellátása; Tankönyv; Egyesült Államok
Magyar nyelvű autoreferátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/604430
Moore, Kim
Tools and tips for helping students create e-portfolios / by Kim Moore. – Bibliogr.
In:Computers in libraries. – 39. (2019) 8., p. 32-36.
Címfordítás: Hogyan segítsünk a diákoknak e-portfóliót készíteni? Eszközök és trükkök
https://www.infotoday.com/cilmag/oct19/index.shtml
Elektronikus dokumentum; Használók képzése; Honlap; Információs műveltség; Módszertani útmutató; Oktatás információellátása; portfólió
Parramore, Sarah
Online active-learning : information literacy instruction for graduate students / Sarah Parramore. – Bibliogr.
In:Reference services review. – 47. (2019) 4., p. 476-486.
Címfordítás: Online aktív tanulás: információs műveltségi képzés alapszakos hallgatók számára
https://www.emerald.com/insight/publication/issn/0090-7324/vol/47/iss/4
Didaktika -felsőoktatási; Felsőoktatási könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Információs műveltség; Szakirodalmi szemle; Távoktatás; e-learning; pedagógiai módszer
Robinson, Ainslie
“Stickiness” : gauging students’ attention to online learning activities / Ainslie Robinson, David Cook. – Bibliogr.
In:Information and learning sciences. – 119. (2018) 7/8., p. 460-468.
Címfordítás: „Ragadós tananyagok”: a diákok figyelmének megragadása online tanulási környezetben
https://www.emeraldinsight.com/toc/ils/119/7%2F8
Didaktika -felsőoktatási; Információtechnológia; Távoktatás; Tervezés; e-learning
Rokusek, Steve
Will library e-books help solve the textbook affordability issue? : Using textbook adoption lists to target collection development / Steve Rokusek and Rachel Cooke. – Bibliogr.
In:The reference librarian. – 60. (2019) 3., p. 169-181.
Címfordítás: Megoldhatják-e az egyetemi könyvtárak e-könyvei a tankönyvek megfizethetőségével kapcsolatos problémákat? Az előírt tankönyvek jegyzékeinek használata gyűjteményszervezési célokra
Állománygyarapítás; Elektronikus könyv; Felsőoktatási könyvtár; Hozzáférhetőség; Kölcsönzés; Könyvárak; Oktatás információellátása; Tankönyv; open educational resources; Egyesült Államok
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/617026
Sühl-Strohmenger, Wilfried
Förderung Kultureller Bildung – Herausforderung auch für Wissenschaftliche Bibliotheken? / Wilfried Sühl-Strohmenger. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:Bibliotheksdienst. – 54. (2020) 5., p. 390-405.
Címfordítás: Kihívást jelent-e a kulturális képzés támogatása a tudományos könyvtárak számára is?
https://doi.org/10.1515/bd-2020-0048
Elektronikus könyvtár; Használók képzése; Kiállítás; Közgyűjtemény; Közművelődés; Tudományos és szakkönyvtárak; könyvtárpedagógia; levéltárpedagógia; múzeumpedagógia; virtuális kiállítás
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/622699
Tan, Su-Mae
Motivational virtual agent in e-learning : the roles of regulatory focus and message framing / Su-Mae Tan, Tze Wei Liew and Chin Lay Gan. – Bibliogr.
In:Information and learning sciences. – 121. (2020) 1/2., p. 37-51.
Címfordítás: Motivációs virtuális tréner az e-learnig segítésére: az összpontosítás és az üzenet rendszeres keretezésének szerepe
https://doi.org/10.1108/ILS-09-2019-0088
Didaktika -felsőoktatási; Egyetemi hallgató; Felsőoktatási intézmény; Hatékonyság; Távoktatás; e-learning; tanulás
Tu, Yun-Fang
Trends of library-associated mobile learning based on a review of academic studies published from 2007 to 2016 / Yun-Fang Tu, Gwo-Jen Hwang. – Bibliogr.
In:The electronic library. – 36. (2018) 5., p. 875-891.
Címfordítás: Trendek a könyvtárak által támogatott mobil tanulásban a 2007 és 2016 közötti szakirodalom alapján
https://www.emeraldinsight.com/toc/el/36/5
Elektronikus könyvtár; Mobilkommunikáció; Oktatás információellátása; Szakirodalmi szemle; Távoktatás; m-learning; mobile learning
***
Bánkeszi Katalin
Az elektronikus tanulás, avagy Gondolatok az e-learning világáról / Bánkeszi Katalin, Szepesi Judit. – (E-learning és a könyvtárak). – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:Könyvtári figyelő. – 27. (2017) 4., p. 541-548.
http://ki2.oszk.hu/kf/2018/01/az-elektronikus-tanulas-avagy-gondolatok-az-e-learning-vilagarol/#more-11207
Digitalizálás; Közgyűjtemény; Oktatás -számítógéppel; Távoktatás; Magyarország; Digitális Nemzet Fejlesztési Program; Digitális Jólét Program; Digitális Oktatási Stratégia; DOS; Közgyűjteményi Digitalizálási Stratégia 2017-2025; KDS
Bánkeszi Katalin
E-learning szerkesztő tanfolyam a Könyvtári Intézetben / Bánkeszi Katalin, Szepesi Judit
In:Könyv, könyvtár, könyvtáros. – 27. (2018) 3., p. 20-23.
http://ki2.oszk.hu/3k/2018/07/e-learning-szerkeszto-tanfolyam-a-konyvtari-intezetben/#more-9643
Könyvtári Intézet (Budapest). Oktatási és Humánerőforrás-fejlesztési Osztály
Könyvtárosképzés, dokumentálóképzés; Módszertani központ; Oktatás -számítógéppel; Távoktatás; Továbbképzés; Magyarország, Budapest
Bánkeszi Katalin
Az elektronikus tananyag / Bánkeszi Katalin, Szepesi Judit. – (E-learning és a könyvtárak). – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:Könyvtári figyelő. – 28. (2018) 2., p. 247-256.
http://ki2.oszk.hu/kf/2018/07/az-elektronikus-tananyag/
Elektronikus publikáció; Oktatás -számítógéppel; Oktatási anyag; Szabvány; Távoktatás; Magyarország
Bánkeszi Katalin
A hagyományos és az elektronikus képzési formák minőségirányítási kérdései / Bánkeszi Katalin, Szepesi Judit. – (E-learning és a könyvtárak). – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:Könyvtári figyelő. – 28. (2018) 4., p. 565-572.
http://ki2.oszk.hu/kf/2019/01/a-hagyomanyos-es-az-elektronikus-kepzesi-formak-minosegiranyitasi-kerdesei/
Országos Széchényi Könyvtár (Budapest). Könyvtári Intézet
Munkaszervezés; Oktatás -számítógéppel; Távoktatás; Magyarország
Bánkeszi Katalin
Javaslatok az elektronikus tanulási környezet kialakításához / Bánkeszi Katalin, Szepesi Judit. – (E-learning és a könyvtárak). – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:Könyvtári figyelő. – 28. (2018) 1., p. 83-90.
http://ki2.oszk.hu/kf/2018/04/e-learning-es-a-konyvtarak/
Elektronikus könyvtár; Oktatáspszichológia; Oktatás -számítógéppel; Távoktatás; Magyarország
Bánkeszi Katalin
Módszertan és eszköztár elektronikus tanulási környezetben / Bánkeszi Katalin, Szepesi Judit. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:Könyvtári figyelő. – 28. (2018) 3., p. 377–390.
http://ki2.oszk.hu/kf/2018/10/modszertan-es-eszkoztar-elektronikus-oktatasi-kornyezetben/#more-11827
Oktatás -számítógéppel; Oktatási módszer; Oktatási anyag; Távoktatás
Csuk Csaba
Tanulástámogatás másképp – A NymE Savaria Egyetemi Központ Könyvtára által alkalmazott jó gyakorlatok bemutatása / Csuk Csaba. – A 2015. nov. 10-én Kaposváron megrendezett konferencián elhangzott előadás átdolgozott, lektorált változata. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:Könyvtárak a tudomány és a felsőoktatás szolgálatában : tanulmányok / szerk. Buzási Éva, G. Szabó Sára, Kiss Gábor ; [kiad. a] Kaposvári Egyetem Egyetemi Könyvtár. – Kaposvár : KE Egy. Kvt., 2016, p. 118-129. : ill., 10 ábra
http://lib.ke.hu/emimg/konferencia/Konyvtarak_Tanulmanyok_2016_BELIV_P001-144_NYOMDA.pdf
Nyugat-magyarországi Egyetem (Sopron). Savaria Egyetemi Központ (Szombathely). Könyvtár és Levéltár
Egyetemi könyvtár; Honlap; Oktatás információellátása; Szolgáltatások; Videotár; Magyarország, Debrecen; Magyarország, Eger
Horváth Zoltánné
„MOOCs ” – tömeges, nyílt, online közösségi oktatás a hálón – Massive, open, online courses” / Horváth Zoltánné
In:Könyvtárvilág [elektronikus dok]. – 4. (2016) 6., ill., 1 fotó
http://mke.info.hu/konyvtarvilag/2017/01/moocs-tomeges-nyilt-online-kozossegi-oktatas-a-halon-massive-open-online-courses/3649/#more-3649
Egyesület -könyvtári -nemzetközi; Hozzáférhetőség; Információs műveltség; Társadalmi követelmények; Távoktatás; Massive, open, online courses; MOOCs
Kocsisné Baán Mária
Hagyomány és innováció – A könyvtárak szerepe a felsőoktatás megújulásában / Kocsisné Baán Mária, Espán Edina. – Az MKE 2017. évi vándorgyűlésén, a Tudományos és Szakkönyvtári Szekcióban elhangzott hasonló című előadás alapján készült, a miskolci tapasztalatok alapján. – Bibliogr. jegyzetekben
In:Könyv, könyvtár, könyvtáros. – 26. (2017) 8., p. 19-27. : ill., 4 ábra
http://ki.oszk.hu/3k/2017/08/hagyomany-es-innovacio-%e2%80%93-a-konyvtarak-szerepe-a-felsooktatas-megujulasaban1/#more-9136
Miskolci Egyetem. e-Learning Centrum
Miskolci Egyetem. MeMOOC Online Képzési Központ
Egyetemi könyvtár; Munkaszervezet; Távoktatás; Magyarország, Miskolc; MOOC; Massive Open Online Courses
Lengyelné Molnár Tünde
A digitális átállás könyvtári aspektusai [elektronikus dok.] / Lengyelné Molnár Tünde. – Res. angol nyelven
In:Tudományos és műszaki tájékoztatás. – 66. (2019) 11., p. 645-654.
http://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/12427
Használók képzése; Információs műveltség; Információs társadalom; Információtechnológia; Oktatás -számítógéppel; Oktatás információellátása; Szolgáltatások használata; Távoktatás; OER; open educational resources; Nyílt oktatási erőforrások; 4. ipari forradalom; MOOC; Massive Open Online Courses
Nemes László
Elektronikus platformok az oktatásban és a könyvtárak változó szerepe / Nemes László. – Bibliogr. – Res. angol nyelven, p. 370.
In:Valóságos könyvtár, könyvtári valóság : könyvtár- és információtudományi tanulmányok 2018 / szerk. Kiszl Péter és Csík Tibor ; [közread. az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Könyvtár- és Információtudományi Intézet]. – Budapest : ELTE BTK Könyvtár- és Információtud. Int., 2018, p. 329-335.
https://edit.elte.hu/xmlui/handle/10831/40281
Felsőoktatási intézmény; Információtechnológia; Oktatási anyag; Távoktatás; e-learning; Nemzeti Közszolgálati Tudásportál
Németh Márton
Online oktatási tartalomszolgáltatási projekt Nagy Britanniában: A BBC, az oktatási és a kulturális, közgyűjteményi szféra közös platformon / Németh Márton. – Bibliogr. jegyzetekben
In:Könyv, könyvtár, könyvtáros. – 26. (2017) 2., p. 30-32.
http://ki.oszk.hu/3k/2017/02/online-oktatasi-tartalomszolgaltatasi-projekt-nagy-britanniaban-a-bbc-az-oktatasi-es-a-kulturalis-kozgyujtemenyi-szfera-kozos-platformon/#more-8742
Dokumentumszolgáltatás; Kutatás információellátása; Oktatás információellátása; Televízió; Web; Nagy Britannia; Research Education and Space projekt; RES
Somogyi Aliz
E-learning rendszerek a Miskolci Egyetemen és a könyvtári szolgáltatásokban / Somogyi Aliz, Szendi Attila. – Res. angol nyelven
In:Networkshop 2018 : konferenciakiadvány / szerk. Tick József, Kokas Károly, Holl András ; kiad. a Hungarnet Egyesület az MTA Könyvtár és Információs Központ közrem. – Budapest : Hungarnet : MTA KIK, 2018, p. 98-103.
http://ocs.mtak.hu/index.php/nws/2018/paper/view/14/3
Miskolci Egyetem. Könyvtár, Levéltár, Múzeum
Egyetemi könyvtár; Távoktatás; Magyarország, Miskolc
Szepesi Judit
A digitális átállás hatása a Könyvtári Intézet továbbképzéseire, avagy Miért foglalkozzunk az online tanulással? / Szepesi Judit. – Elhangzott 2018. dec. 4-én, a Könyvtári Intézet K2 továbbképzési sorozata keretében
In:Könyv, könyvtár, könyvtáros. – 28. (2019) 1., p. 20-25. : ill.
http://ki2.oszk.hu/3k/2019/03/a-digitalis-atallas-hatasa-a-konyvtari-intezet-tovabbkepzeseire-avagy-miert-foglalkozzunk-az-online-tanulassal/
Könyvtári Intézet (Budapest). Oktatási és Humánerőforrás-fejlesztési Osztály
Módszertani központ; Oktatás -számítógéppel; Távoktatás; Továbbképzés; Magyarország, Budapest
Szepesi Judit
E-Learning rendszer és elektronikus tananyagfejlesztés a Könyvtári Intézetben / Szepesi Judit. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:Networkshop 2019 : konferenciakiadvány : 2019. április 23-26. Széchenyi István Egyetem, Győr / szerk. Tick József, Kokas Károly, Holl András ; kiad. a Hungarnet Egyesület az MTA Könyvtár és Információs Központ közrem. – Budapest : Hungarnet : MTA KIK, 2019, p. 157-162. : ill.
http://ocs.mtak.hu/index.php/nws/2019/paper/view/37/27
Könyvtári Intézet (Budapest). Oktatási és Humánerőforrás-fejlesztési Osztály
Fejlesztési terv; Könyvtárosképzés, dokumentálóképzés; Módszertani központ; Oktatás -számítógéppel; Távoktatás; Továbbképzés; Magyarország, Budapest
Szepesi Judit
Körkép a nemzeti könyvtárak e-learning szolgáltatásairól / Szepesi Judit. – Bibliogr.
In:Könyv, könyvtár, könyvtáros. – 29. (2020) 4., p. 12-20.
http://ki2.oszk.hu/3k/2020/06/korkep-a-nemzeti-konyvtarak-e-learning-szolgaltatasairol/
Nemzeti könyvtár; Nemzetközi helyzetkép; Távoktatás; Ausztrália; Csehország; Egyesült Államok; Lengyelország; Nagy-Britannia; Szlovákia; Új-Zealand; e-learning
Teljes szövegű eléréssel (ProQuest, Emerald és EBSCO adatbázisok)*
Abumandour, E.-S.T. (2020), "Public libraries' role in supporting e-learning and spreading lifelong education: a case study", Journal of Research in Innovative Teaching & Learning, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/JRIT-06-2019-0063
Arroyo-Vázquez, N., & Gómez-Hernández, J.-A. (2020). La biblioteca integrada en la enseñanza universitaria online: situación en España. El Profesional de La Información, 29(4), 1–11. https://doi.org/10.3145/epi.2020.jul.04
Bannwart, S., & Minich, J. (2020). How a library of things can affect services and STEM Learning Initiatives. Computers in Libraries, 40(7), 32-36. https://www.infotoday.com/cilmag/oct20/Bannwart-Minich--How-a-Library-of-Things-Can-Affect-Services-and-STEM-Learning-Initiatives.shtml
Beširević, K. (2020), "Digital library of required classical literature for elementary and secondary school curricula in domestic languages of Bosnia and Herzegovina", Digital Library Perspectives, Vol. 36 No. 3, pp. 319-330. https://doi.org/10.1108/DLP-05-2020-0041
Brockway, P., & Ghoting, S. (2019). Libraries at the table for kindergarten readiness: Experiences and tools to grow on. Children & Libraries, 17(4), 14-18. https://www.journals.ala.org/index.php/cal/article/view/7202
Burns, E. (2020), "School librarians online: integrated learning beyond the school walls", Information and Learning Sciences, Vol. 121 No. 7/8, pp. 631-644. https://doi.org/10.1108/ILS-04-2020-0107
Durodolu, O. O., & Mojapelo, S. M. (2020). Contextualisation of the information literacy environment in the south african education sector: EJEL. Electronic Journal of E-Learning, 18(1), 57-68. doi: http://dx.doi.org/10.34190/EJEL.20.18.1.005 (PDF-ben letölthető)
Fan, K.Y.K., Lo, P., Ho, K.K.W., So, S., Chiu, D.K.W. and Ko, E.H.T. (2020), "Exploring the mobile learning needs amongst performing arts students", Information Discovery and Delivery, Vol. 48 No. 2, pp. 103-112. https://doi.org/10.1108/IDD-12-2019-0085
Forsyth, S., Penzkover, K., Davis, P., & Matty, I. (2020, Jul). Design thinking in public library: makerspaces Public Libraries, 59, 58-64. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2443447780?accountid=27464
Grace, H. L. (2020). The home team: Libraries are invaluable partners in the homeschooling movement. School Library Journal, 66(3), 44. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2368747356?accountid=27464
Green, L. S. (2019). Online Learning in K–12 and Higher Education and the Library Professional. Library Technology Reports, 55(4), 5–7. https://journals.ala.org/index.php/ltr/article/view/6998
Han, L. and Lu, Z. (2019), "Enhancing student participation in information literacy course based on Rain Classroom: a case study", Library Hi Tech, Vol. 38 No. 3, pp. 522-536. https://doi.org/10.1108/LHT-08-2019-0155
Hosman, L., Zermeño,Marcela Georgina Gómez, & Lorena Alemán de, l. G. (2020). SolarSPELL assessment: Impact of a solar-powered digital library as a teaching-learning resource on climate change. Sustainability, 12(16), 6636. doi: http://dx.doi.org/10.3390/su12166636
Ireland, A., Thompson, D.S. and Bourke, B. (2020), "Business pedagogy: a qualitative analysis to inform library support", Performance Measurement and Metrics, Vol. 21 No. 2, pp. 81-92. https://doi.org/10.1108/PMM-12-2019-0056
Kessler, A., Barnes, S., Rajagopal, K., Rankin, J., Pouchak, L., Silis, M. and Esser, W. (2020), "Saving a semester of learning: MIT’s emergency transition to online instruction", Information and Learning Sciences, Vol. 121 No. 7/8, pp. 587-597. https://doi.org/10.1108/ILS-04-2020-0097
Kim, S.H., Choi, G.W. and Jung, Y.J. (2020), "Design principles for transforming making programs into online settings at public libraries", Information and Learning Sciences, Vol. 121 No. 7/8, pp. 619-630. https://doi.org/10.1108/ILS-04-2020-0110
Kletter, M. (2020). Reinventing book browsing: Bitmoji classrooms, virtual libraries, and digital book displays engage children. School Library Journal, 66(10), 10. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2446983080?accountid=27464
Kowalsky, M. (2019), "Digitized historical content for teaching: library of congress primary sources training", Library Hi Tech News, Vol. 37 No. 2, pp. 10-13. https://doi.org/10.1108/LHTN-10-2019-0077
Lundy, R. and Curran, R. (2020), "Desperately seeking funding: library guides to student funding", Reference Services Review, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/RSR-03-2020-0021
Maceli, M.G. (2019), "Making the future makers: Makerspace curriculum in library and information science graduate programs and continuing education", Library Hi Tech, Vol. 37 No. 4, pp. 781-793. https://doi.org/10.1108/LHT-01-2019-0005
Makhafola, L. and Van Deventer, M.J. (2020), "Selecting information products and services to embed in a virtual learning environment to support engineering undergraduates in a blended learning context", Library Management, Vol. 41 No. 6/7, pp. 579-591. https://doi.org/10.1108/LM-04-2020-0061
Martzoukou, K., Fulton, C., Kostagiolas, P. and Lavranos, C. (2020), "A study of higher education students' self-perceived digital competences for learning and everyday life online participation", Journal of Documentation, Vol. 76 No. 6, pp. 1413-1458. https://doi.org/10.1108/JD-03-2020-0041
Moreland, D., & Kammer, J. (2020). School and public library collaboration: Opportunities for sharing and community connections. Knowledge Quest, 49(1), 40-44. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2439670190?accountid=27464
Murray, J. L., & Feinberg, D. E. (2020). Collaboration and Integration: Embedding Library Resources in Canvas. Information Technology & Libraries, 39(2), 1–12. https://doi.org/10.6017/ital.v39i2.11863
Peacock, R., Grevatt, H., Dworak, E., Marsh, L. and Doty, S. (2020), "Developing and evaluating an asynchronous online library microcredential: a case study", Reference Services Review, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/RSR-07-2020-0048
Rafi, M., JianMing, Z. and Ahmad, K. (2019), "Technology integration for students’ information and digital literacy education in academic libraries", Information Discovery and Delivery, Vol. 47 No. 4, pp. 203-217. https://doi.org/10.1108/IDD-07-2019-0049
Rana, M. S., Bhatti, R., & Naeem, S. B. (2020). Exploratory determinants of service quality in academic libraries: Users' perspective. Library Philosophy and Practice, , 1-19. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2450656495?accountid=27464 (Open Access)
Scales, P. (2020). When kids can't afford books: Ensure that all students have access to reading material during remote learning. School Library Journal, 66(9), 30. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2437395745?accountid=27464
Soltani, S., & Nikou, S. (2020). An assessment of academic library services: International and domestic students perspectives. Library Management, 41(8), 631-653. doi: http://dx.doi.org/10.1108/LM-04-2020-0071
Tu, Y.-F. and Hwang, G.-J. (2020), "Transformation of educational roles of library-supported mobile learning: a literature review from 2009 to 2018", The Electronic Library, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/EL-10-2019-0230
Whitmer, S. (2020). Five years of first years: Success, challenges, and some solutions for teaching information literacy. Texas Library Journal, 96(1), 10-12. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2418149430?accountid=27464
Withorn, T., Messer Kimmitt, J., Gardner, C.C., Andora, A., Springfield, C., Ospina, D., Clarke, M., Martinez, G., Castañeda, A., Haas, A. and Vermeer, W. (2020), "Library instruction and information literacy 2019", Reference Services Review, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/RSR-08-2020-0057
Yorio, K. (2020). Libraries lost: Social distancing guidelines are turning media centers into classrooms. School Library Journal, 66(8), 12. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2428162984?accountid=27464
*Kérjék a KSZK-ból! (kszk@oszk.hu)
A bibliográfia az alábbi linken letölthető: https://ki.oszk.hu/sites/default/files/dokumentumtar/valogatott_bibliogr...
Összeállította: Bódog András és Szabó Piroska