Hírek

3 lépésben a vezető szerepéről a szervezeti kultúra formálásában
2024. november 20., szerda - 11:04
Könyvtári Minőségfejlesztési Osztály

Az idei 3 lépésben konferencián a szervezeti kultúra kialakításában, formálásában betöltött vezetői felelősségvállalást vesszük górcső alá, mégpedig a TQM-alapú minőségmenedzsment elvárásai mentén. A könyvtár vezetői „alapvető célokat és értékeket követve példaként szolgálnak a munkatársak...

Adatinformált könyvtárrá válni a benchmarking segítségével
2024. november 13., szerda - 11:17
Könyvtártudományi Szakkönyvtár
2024. november 19-re ingyenes webináriumot hirdet a Public Library Association (PLA), melyre könyvtárvezetőket, adminisztrátorokat, valamint adatgyűjtésért és adatelemzésért felelős vezetőket várnak.
A...
Webináriumot indít az IFLA Management of Library Associations szekciója
2024. november 11., hétfő - 13:15
Könyvtártudományi Szakkönyvtár
Az IFLA Könyvtáros Egyesületek Menedzsment Szekciója (IFLA MLAS) a Pályakezdő könyvtárosok Speciális Érdeklődésű Csoporttal (NPSIG), a Nők, Információk, Könyvtárak Speciális Érdeklődésű Csoporttal (WILSIG) és a Regionális Divízióval közösen egy új...
Mesterséges intelligencia használatával kapcsolatos felmérést indít a CILIP
2024. november 08., péntek - 08:52
Könyvtártudományi Szakkönyvtár
A CILIP és a Sheffieldi Egyetem közös együttműködéseként felmérés indult, melynek eredményeképpen átfogó perspektívát szeretnének nyújtani a mesterséges intelligencia aktuális könyvtár- és információtudományi helyzetéről, valamint az MI minél hatékonyabb...
Konferenciára szóló felhívást tett közzé az IFLA
2024. november 05., kedd - 12:39
Könyvtártudományi Szakkönyvtár
A Katari Northwestern Egyetem Könyvtára 2025. február 26–27-én tudományos konferenciát szervez, melynek témája a mesterséges intelligencia, valamint a könyvtárak és a könyvtárosszakma jövője. A szimpózium célja, hogy bemutassa a mesterséges intelligencia (AI...
Ausztrália olvas
2024. november 04., hétfő - 14:10
Könyvtártudományi Szakkönyvtár
„Minden ausztrál megérdemli, hogy az olvasás olyan élmény legyen számára, amely pozitívan változtatja meg az életét. Csatlakozzon a küldetéshez, hogy minél több ausztrál olvasson gyakrabban!” – ezekkel a mondatokkal indul az Ausztrália olvas elnevezésű...
Könyvtári Kihívás pályázati tájékoztató
A Könyvtári Kihívás pályázat online tájékoztatója
2024. október 30., szerda - 11:19
Könyvtári Minőségfejlesztési Osztály

2024. október 28-án került megrendezésre a Könyvtári Intézet szervezésében a Könyvtári Kihívás pályázat online tájékoztatója, amelyen Vincze Máté helyettes államtitkár és Rózsa Dávid főigazgató köszöntője után Bajnok Tamara ismertette röviden a pályázattal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat....

Felhívást tett közzé az IFLA hírlevelek beszámolóinak készítésére
2024. október 30., szerda - 10:21
Könyvtártudományi Szakkönyvtár
Az IFLA Könyvtári szolgáltatások a multikulturális közösségek számára elnevezésű szekciója (IFLA Library Services to Multicultural Populations Section) felhívást tett közzé a könyvtárosközösség számára olyan beszámolók készítésére, melyek bemutatják, hogy a...
Az IFLA Bibliográfiai szekciójának webináriuma: „Linked Open Bibliographies: Exposing, Linking, Reusing”
2024. október 29., kedd - 09:36
Könyvtártudományi Szakkönyvtár
Az IFLA Bibliográfiai Szekciója közelgő eseménye a Témák a nemzeti bibliográfiákban virtuális eseménysorozat részeként 2024. november 27-én, szerdán, közép-európai idő szerint 15:00 és 17:00 óra között kerül megrendezésre.
 
...
Az ENSZ globális alapelvei az információbiztonság érdekében
2024. október 25., péntek - 13:10
Könyvtártudományi Szakkönyvtár
Az ENSZ új globális alapelvei – melyet az információbiztonság érdekében hoztak – jelentős előrelépésnek bizonyultak a magas színvonalú információkhoz való hozzáférés tekintetében. Jelen kezdeményezés az ENSZ 75. évfordulója alkalmából és a Common Agenda című...

Oldalak


További oldalak

Alapdokumentumok

Kapcsolat

1276 Budapest, Pf. 1205

Tel: +36 1 224-3788

Elérhetőségek

Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.