Jógyakorlat
                  
        	      
	      
	        
	          	
	          	
	          	
	            
    
  
            
    
      
  
        
    
  
  
    A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál): 
Egy külföldi webes megoldást felhasználva alakítottunk ki körülbelül 10 fő játékos részére alkalmas internet- és okoseszköz-használathoz kötött, 15 kérdéses, körülbelül egy órát felölelő interaktív kvízműsort. 
A könyvtárban dolgozók létszáma: 
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek: 
Projektor, vetítővászon, laptop. Igény szerint okoseszköz biztosítása a résztvevőknek. Közösségi tér. 
A http://www.crowdpurr.com weboldalon található program. Ingyenesen is használható, de korlátozott, komolyabb létszámhoz érdemes előfizetni. 
Kvízkérdések kitalálásához megfelelő munkatárs.
Játékvezetésre alkalmas munkatárs. 
A megvalósítás időigénye: 
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése: 
A Crowdpurr webes programjára való regisztráció után, az első lépés, hogy létrehozunk egy új "élményt", azaz experience-t. Az ingyenes verzióban egy élmény 15 kérdéses lehet, egyszerre max. 20 fő csatlakozhat a szerverhez. A kérdések lehetnek feleletválasztósak, sorbarendezősek, és válaszmegadósak is. Az élmény testreszabásánál angol nyelven ugyan, de rengeteg különböző beállítási lehetőség közül lehet választani. Ezekben érdemes elmerülni egy kicsit, de minden űrlapelemnél segít a weboldal. Ha a kérdések megvannak, a laptopot a kivetítővel úgy kell összekötni, hogy mindkét monitor használatban legyen. A játékvezető monitorján a játékirányító ablakot, a kivetítőn pedig az ún. "Presentation View"-t kell látnunk ahhoz, hogy a játékosok és a nézők a kérdéseket lássák kivetítve. Okoseszközeik segítségével (akár QR-kód beolvasásával) tudnak csatlakozni egy bármilyen böngészőn keresztül a játékhoz, mindössze a nevüket kell megadni (bár itt is vannak pluszlehetőségek, amiket a játék beállításánál lehet megtenni). A játékvezető rálát arra, hogy ki lépett be a játékba, ha mindenki csatlakozott elindíthatja a játékot. A játék végén automatikusan megjelenik egy eredményjelző táblázat (ezt a játék folyamán bármikor elő tudja hívni a játékmester), és az első három helyezettet külön is listázza.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény: 
Észrevettük, hogy sok kvízt szerető olvasónk jár könyvtárunkba, arra gondoltunk, rajtuk kívül többen is lehetnek a településünkön. Ezt a célcsoportot próbáltuk megcélozni. 
A jógyakorlat előnyei, eredményei: 
A kvízszerető helyiek bevonása a könyvtár életébe, valamint a könyvtár tanítva-nevelő és szórakoztató funkcióinak integrálása a település életébe. 
A jógyakorlat betöltésének éve: 
Kép feltöltése, videó feltöltése: 
Partneri együttműködés(ek): 
nem partneri együttműködésben valósult meg
 
  
  
 
     
   
 
   
	         
	       
	      
	
	      	        
	      	
	      	     
     
   
  
    
  
  
  
    
  
      
    
    
  
      
    
    
     
   
  Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by 
WeebPal.