Hír

Válogatott bibliográfia a K2 műhelynaphoz - Szólj Hozzá! Hozzá szólj! Marketingtrükkök a célcsoportok megszólításához

K2

Az alábbi válogatott bibliográfia a Könyvtártudományi Szakkönyvtár gyűjteményében található, a Határtalan könyvtár - K2 továbbképzési sorozat Szólj Hozzá! Hozzá szólj! Marketingtrükkök a célcsoportok megszólításához című, online formában megrendezett műhelynap tematikájához kapcsolódó könyvek, tanulmányok és szakcikkek leírásait tartalmazza szerzői betűrendben, a magyar és az idegen nyelvű szakirodalom szerinti bontásban.

A könyvek leírásait a könyvtári katalógushoz vezető link követi, a HUMANUS adatbázisból származó szakcikkek a magyar nyelvű (auto)referátum linkjével ellátva szerepelnek. A ProQuest és az EBSCO adatbázisok válogatott anyaga teljes szövegű eléréssel hozzáférhető, egyéb esetekben a dokumentumokat nyomtatott formában szolgáltatjuk a könyvtár újranyitása után.

Kéréseiket a kszk@oszk.hu e-mail címre várjuk!

 

 

KÖNYVEK

 

Crawford, Walt
Successful social networking in public libraries / Walt Crawford. - Chicago : ALA, 2014. - VII, 167 p. ; 25 cm
Bibliogr. a jegyzetekben
ISBN 978-0-8389-1167-9
Információs társadalomKözművelődési könyvtárMarketingWeb
Egyesült Államok
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003660058

Creative library marketing and publicity : best practices / ed. by Robert J. Lackie and M. Sandra Wood. - Lanham : Rowman & Littlefield, cop. 2015. - XI, 190 p. ; 23 cm
Bibliogr. a fejezetek végén
ISBN 978-1-4422-5421-3
Esettanulmány (forma)Gyűjteményes kiadvány -könyvtártudományi (forma)Kommunikáció -használókkalKönyvtárpropagandaMarketing
Egyesült Államok
Mt.: Lackie, Robert J. (szerk.) Wood, M. Sandra (szerk.)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003661382

De Sáez, Eileen Elliott
Marketing concepts for libraries and information services / Eileen Elliott de Sáez. - 2nd ed. - London : Facet Publ., 2002. - XVI, 224 p. ; 23 cm
Bibliogr. a fejezetek végén
ISBN 1-85604-426-2
Marketing — Public relations — Tervezés
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000000968419

Hill, Chrystie
Inside, outside, and online : building your library community / Chrystie Hill ; foreword by Steven Cohen. - Chicago : ALA, 2009. - XIII, 175 p. ; 23 cm
Bibliogr.: p. 155-167.
ISBN 978-0-8389-0987-4
Esettanulmány (forma)Kommunikáció -használókkalKözművelődési könyvtárMarketingTársadalmi követelmények
Egyesült Államok
Mt.: Cohen, Steven (bev.)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003660481

Kendrick, Terry
Developing strategic marketing plans that really work : a toolkit for public libraries / Terry Kendrick. - London : Facet, cop. 2006. - X, 225 p. : ill. ; 23 cm
Bibliogr.: p. 217-218.
ISBN 978-1-85604-548-X
Középtávú tervKözművelődési könyvtárMarketing
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000002657773

Librarians as community partners : an outreach handbook / ed. by Carol Smallwood. - Chicago : ALA, 2010. - IX, 204 p. ; 23 cm
Bibliogr. a fejezetek végén
ISBN 978-0-8389-1006-1
Gyűjteményes kiadvány -könyvtártudományi (forma)Hátrányos társadalmi helyzetű olvasóKapcsolat intézményekkelKommunikáció -használókkalMarketingPublic relations
Mt.: Smallwood, Carol (szerk.)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003677234

Schmidt, Aaron
User experience (UX) design for libraries / Aaron Schmidt and Amanda Etches. - Simultaneous UK ed.; first published in the USA by ALA TechSource. - London : Facet Publishing, cop. 2012. - XII, 112 p. : ill. ; 23 cm. - (The tech set ; 18.)
Bibliogr.: p. 99-101.
ISBN 978-1-85604-843-9
HonlapKommunikáció -használókkalMarketingMódszertani útmutató (forma)Tervezés
Tft.: Etches, Amanda
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003668766

***

Cserpes Attila
Marketing és menedzsment a közművelődésben / Cserpes Attila ; [közread. a Keresztury Dezső Általános Művelődési Központ]. - Zalaegerszeg : Keresztury D. Ált. Művel. Közp., cop. 2011. - [206] p. : ill. ; 22 cm
ISBN 978-963-88457-6-4 fűzött
KözművelődésMarketingPublic relations
Mt.: Keresztury Dezső Általános Művelődési Központ (Zalaegerszeg) (közread.)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003331288

Dér Dezső (1975-)
Élményszervezés és -menedzsment / Dér Cs. Dezső. - [Budapest] : Arts & Business Kft., cop. 2017. - 116, [5] p. : ill., főként színes ; 24 cm
Bibliogr.
ISBN 978-615-00-0634-5 fűzött : 3490,- Ft
MarketingPublic relationsRendezvényTankönyv (forma)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003702067

Klausz Melinda (1980-)
Közösségi média : ügyfél-, konfliktus-, panasz- és nyereményjáték-menedzsment a gyakorlatban / Klausz Melinda. - Veszprém : [Hallgatói Médiumokért Egyes.], 2014. - 305 p. : ill. ; 21 cm
Közread. a Hallgatói Médiumokért Egyesület. - Bibliogr.: p. 293-305.
ISBN 978-963-12-0214-4 kötött
Kommunikáció -használókkalKözérdekű tájékoztatásMarketingSzámítógép-hálózat
Mt.: Hallgatói Médiumokért Egyesület (közread.)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003572242

Lévai Richárd
Közösségi kalandozások : 20 magyar marketing sikersztori a Facebookon / Lévai Richárd. - [Pécs] : RG Stúdió Kft., 2012. - 314 p. : ill. ; 24 cm
ISBN 978-963-08-5225-8 fűzött
Esettanulmány (forma)Információs társadalomInformációtechnológiaMarketing
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003448140

Levy, Justin R.
Facebook műhelytitkok : marketing a közösségi hálón / Pankász Balázs, Nádasdy Krisztina szerk. ; [kiad. a] Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kar. - Pécs : PTE FEEK, [2011]. - [8], 163 p. : ill., színes ; 21 cm
Szerző Levy, Justin R. - Bibliogr.: p. 160.
ISBN 978-963-642-400-8 fűzött
Kommunikáció -használókkalKönyvtárpropagandaSzámítógép-hálózat
Mt.: Pankász Balázs (szerk.) Nádasdy Krisztina (szerk.) Pécsi Tudományegyetem. Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kar (közread.)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003363820

Pavluska Valéria
Kultúramarketing : elméleti alapok, gyakorlati megfontolások / Pavluska Valéria. - Budapest : Akad. K., 2014. - 449 p. : ill. ; 24 cm. - (Marketing szakkönyvtár, ISSN 1787-3703)
Bibliogr.: p. 417-446.
ISBN 978-963-05-9529-2 fűzött
MarketingMűvelődésügyNonprofit szervezetPublic relations
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003563441

Rekettye Gábor (1944-)
Értékteremtés 4.0 : termékek és szolgáltatások vevőorientált tervezése, fejlesztése és menedzselése / Rekettye Gábor. - [Budapest] : Akad. K., cop. 2018. - 235 p. : ill., főként színes ; 24 cm. - (Marketing szakkönyvtár, ISSN 1787-3703)
Bibliogr.: p. 225-230.
ISBN 978-963-454-196-7 fűzött : 5250,- Ft
MarketingSzakirodalom -közgazdaságiTervezés
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003719960

 

TANULMÁNYOK, CIKKEK

 

Magyar nyelven feltárva (HUMANUS adatbázis):

 

Amazing, Sarah
Get the word out : marketing your teen summer learning program / by Sarah Amazing
In: American libraries. – 50. (2019) 5., p. 44-47.
Címfordítás: Nyári tanulóprogram tizenéveseknek: hogyan népszerűsítsük?
https://americanlibrariesmagazine.org/magazine/issues/may-2019/
Ifjúság nevelése olvasásra; Ifjúsági és gyermekkönyvtár; Ifjúsági olvasó; Kommunikáció -használókkal; Közművelődési könyvtár; Marketing; Oktatás információellátása; Rendezvény; közösségi média; tanítási szünet; tanulás

Augustyniak, Ashley
Unlocking the vault : sharing special collections on social media / by Ashley Augustyniak and Victoria Orzechowski. – Bibliogr.
In: Computers in libraries. – 37. (2017) 7., p. 12-15.
Címfordítás: Feltárul a trezor: a különgyűjtemények jelenléte a közösségi médiában
Információtechnológia; Kommunikáció -használókkal; Marketing; Szakkönyvtár -kémiai; közösségi média
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/555971

Beene, Stephanie
Reach out! : Highlighting collections and expanding outreach to non-traditional communities across academia / Stephanie Beene [et al.]. – Bibliogr.
In: The reference librarian. – 60. (2019) 1., p. 29-50.
Címfordítás: Érjük el a használókat! A gyűjtemény kiemelése és új célcsoportok megszólítása felsőoktatási környezetben
Állomány; Böngészés; Felsőoktatási könyvtár; Használó; Kommunikáció -használókkal; Marketing; Rendezvény; outreach; Egyesült Államok
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/608715

Deardorff, Ariel
From Python to Raspberry Pi : celebrating Pi Day with data science / Ariel Deardorff and Dylan Romero. – Bibliogr.
In: College & research libraries news. – 79. (2018) 11., p. 613-628.
Címfordítás: A Pythontól a Raspberry Pi-ig: a π-nap ünneplése adattudománnyal egy felsőoktatási könyvtárban
https://crln.acrl.org/index.php/crlnews/issue/view/1117/showToc
Eszköztár; Felsőoktatási könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Információtechnológia; Marketing; Programozás; Rendezvény; data science; makerspace
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/594930

Deodato, Joseph
Overhyped fad or missed opportunity? : A history of academic libraries and the social web / Joseph Deodato. – Bibliogr.
In: Journal of web librarianship. – 12. (2018) 1., p. 1-27.
Címfordítás: Túlértékelt divathóbort vagy elszalasztott lehetőség? A felsőoktatási könyvtárak és a szociális web kapcsolatának története
Felsőoktatási könyvtár; Elektronikus könyvtár; Kommunikáció -használókkal; Marketing; Szakirodalmi szemle; Web; közösségi média; Web 2.0

Dewan, Pauline
Reading in the age of continuous partial attention : retail-inspired ideas for academic libraries / Pauline Dewan. – Bibliogr.
In: Reference & user services quarterly. – 58. (2019) 3., p. 177-187.
Címfordítás: Olvasás a szétaprózódott figyelem korában: kereskedelem inspirálta ötletek felsőoktatási könyvtárak számára
https://journals.ala.org/index.php/rusq/issue/view/727/showToc
Enteriőr; Felsőoktatási könyvtár; Használói szokások; Irodalompropaganda; Marketing; Olvasási szokások; Olvasásra nevelés; könyvtári tér; Egyesült Államok
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/600098

Fonseca, Catherine
The Insta-Story : a new frontier for marking and engagement at the Sonoma State University Library / Catherine Fonseca. – Bibliogr.
In: Reference & user services quarterly. – 58. (2019) 4., p. 219-226.
Címfordítás: Az Instagram Story: új marketingeszköz a Sonoma Állami Egyetem Könyvtárában
https://journals.ala.org/index.php/rusq/issue/view/739/showToc
Egyetemi könyvtár; Kommunikáció -használókkal; Marketing; Módszertani útmutató; Referensz; Instagram közösségi oldal; virtuális referensz; Egyesült Államok

Ford, Anne
Libations in the library : alcohol-friendly events draw new, younger faces / by Anne Ford
In: American libraries. – 50. (2019) 3/4., p. 20-21.
Címfordítás: Ivászat a könyvtárban: az alkoholos rendezvények új, fiatal arcokat vonzanak
https://americanlibrariesmagazine.org/magazine/issues/march-april-2019/
Felsőoktatási könyvtár; Használó; Könyvtárbarátok köre; Közművelődési könyvtár; Marketing; Megyei könyvtár; Rendezvény; Városi könyvtár; alkohol; Egyesült Államok
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/600111

Gillum, Shalu
Promoting library visibility through creative programing / Shalu Gillum and Natasha Williams. – Bibliogr.
In: Medical reference services quarterly. – 38. (2019) 3., p. 236-251.
Címfordítás: A könyvtár láthatóságának növelése kreatív programszervezéssel
Elektronikus könyvtár; Felsőoktatási könyvtár; Kommunikáció -használókkal; Könyvtárpropaganda; Marketing; Rendezvény; Egyesült Államok

Girton, Carrie
Marketing to their needs : utilizing empathetic marketing techniques in student outreach / Carrie Girton, Ann Marie Smeraldi, and Jennifer Starkey. – Bibliogr.
In: Public services quarterly. – 15. (2019) 2., p. 151-162.
Címfordítás: Marketing az igényekre szabva: az empátián alapuló marketingmódszerek használata a diákok megszólítására
Egyetemi hallgató; Felsőoktatási könyvtár; Igény; Kommunikáció -használókkal; Marketing; Módszertani útmutató; Szolgáltatások; empátia; érzelem; outreach; Egyesült Államok

Hood, Caroline
Social media as a vehicle for user engagement with local history : a case study in the North East of Scotland / Caroline Hood, Peter Reid. – Bibliogr.
In: Journal of documentation. – 74. (2018) 4., p. 741-762.
Címfordítás: A közösségi média mint a helytörténet iránti érdeklődés felkeltésének eszköze: esettanulmány Északkelet-Skóciából
https://www.emeraldinsight.com/toc/jd/74/4
Fotoarchívum; Helyismereti munka; Képgyűjtemény; Kommunikáció -használókkal; Közgyűjtemény; Kulturális örökség; Marketing; közösségi média; kulturális emlékezet; Skócia

Hoppenfeld, Jared
Biking to academic success : a study on a bike desk implementation at an academic library / Jared Hoppenfeld [et al.]. – Bibliogr.
In: Public services quarterly. – 15. (2019) 2., p. 85-103.
Címfordítás: Kerekezve a tanulmányi sikerekért: szobabiciklik bevezetése egy felsőoktatási könyvtárban – esettanulmány
Egyetemi könyvtár; Esettanulmány; Felsőoktatási könyvtár; Marketing; Szolgáltatások; innováció; kerékpározás; testnevelés; Egyesült Államok

Horton, Jalesia
Senior citizens in the twenty-first-century public library / Jalesia Horton. – Bibliogr.
In: Public library quarterly. – 38. (2019) 2., p. 179-192.
Címfordítás: Idős polgárok a 21. századi közkönyvtárban
Használók képzése; Hozzáférhetőség; Idős olvasó; Információtechnológia; Közművelődési könyvtár; Mozgókönyvtár; Szolgáltatások; élethosszig tartó tanulás; lifelong learning; Egyesült Államok
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/606228

Howard, Heather A.
Academic libraries on social media : finding the students and the information they want / Heather A. Howard [et al.]. – Bibliogr.
In: Information technology and libraries. – 37. (2018) 1., p. 8-18.
Címfordítás: Egyetemi könyvtárak a közösségimédia-platformokon: hogyan találjuk meg a diákokat és az őket érdeklő információkat?
https://ejournals.bc.edu/ojs/index.php/ital/issue/view/1000
Egyetemi könyvtár; Felmérés; Használói szokások; Információtechnológia; Kommunikáció -használókkal; Marketing; közösségi média
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/569192

Jakes, David
How to get your library’s story out via video / by David Jakes. – Bibliogr.
In: Computers in libraries. – 39. (2019) 2., p. 33-36.
Címfordítás: Hogyan terjesszük a könyvtárunk üzeneteit videókon keresztül?
Film; Kommunikáció -használókkal; Könyvtárpropaganda; Információtechnológia; Iskolai könyvtár; Marketing; Módszertani útmutató; Videotechnika; videó

Jones, Michael J.
Library 2.0 : the effectiveness of social media as a marketing tool for libraries in educational institutions / Michael J. Jones and Morgan Harvey. – Bibliogr.
In: Journal of librarianship and information science. – 51. (2019) 1., p. 3-19.
Címfordítás: Könyvtár 2.0: a közösségi média mint marketingeszköz az oktatási intézmények könyvtáraiban
https://doi.org/10.1177/0961000616668959
Felmérés; Használói szokások; Kommunikáció -használókkal; Középiskolai könyvtár; Marketing; Web; közösségi média; könyvtár 2.0; Egyesült Királyság

Joo, Soohyung
Library marketing via social media : the relationships between Facebook content and user engagement in public libraries / Soohyung Joo, Namjoo Choi, Tae Hyun Baek. – Bibliogr.
In: Online information review. – 42. (2018) 6., p. 940-955.
Címfordítás: Könyvtármarketing a közösségi médián keresztül: a közkönyvtárak által Facebookon közzétett tartalmak és a használói elköteleződés kapcsolata
https://www.emeraldinsight.com/toc/oir/42/6
Használói szokások; Kommunikáció -használókkal; Közművelődési könyvtár; Marketing; közösségi média; Egyesült Államok
Magyar nyelvű autoreferátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/588564

Kowalski, Meghan
Picture this : using Instagram to connect with your users / by Meghan Kowalski
In: Computers in libraries. – 38. (2018) 8., p. 4-9.
Címfordítás: Hogyan használjuk az Instagramot a használóinkkal való kapcsolatépítéshez?
Kommunikáció -használókkal; Könyvtárkép; Marketing; Módszertani útmutató; Web; Instagram közösségi oldal; közösségi média

Lorenz, Anne Katrin
Booktuber – Social Influencer für Öffentliche Bibliotheken? : Videoblogs auf der Plattform YouTube werden immer beliebter : auch Bibliotheken könnten von den neuen Formaten profitieren / Anne Katrin Lorenz, Max Grüntgens. – Bibliogr.
In: BuB. – 71. (2019) 1., p. 58-61.
Címfordítás: Booktuber: a közkönyvtárak közösségi influenszere? Egyre népszerűbbek a YouTube platformján található videoblogok – a könyvtárak is profitálhatnak az új formátumokból
https://www.b-u-b.de/wp-content/uploads/2019-01.pdf
Internet; Irodalompropaganda; Kommunikáció -használókkal; Közművelődési könyvtár; Marketing; Olvasás; Olvasásra nevelés; közösségi média; YouTube; Németország

McKee, Amber
Selfies, scavenger hunts, and scrawls : how the Vise Library used social media to increase usage / Amber McKee
In: Computers in libraries. – 37. (2017) 9., p. 4-9.
Címfordítás: Szelfik, kincsvadászat és firkák: hogyan növelte látogatottságát a közösségi média használatával a Vise Library?
Egyetemi könyvtár; Játék; Könyvtárpropaganda; Marketing; közösségi média
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/566293

Mičicová, Alena
Marketing v praxi Univerzitnej knižnice Žilinskej univerzity v Žiline / Alena Mičicová. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In: ITlib. – 23. (2019) 2., p. 5-12.
Címfordítás: A Zsolnai Egyetemi Könyvtár marketingje a gyakorlatban
https://itlib.cvtisr.sk/buxus/docs/05-marketing.pdf
Egyetemi könyvtár; Kommunikáció -használókkal; Marketing; Szolgáltatások; Szlovákia, Žilina
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/606398

Mouton, Ronel
The challenge of serving Generations Y and Z / by Ronel Mouton. – Bibliogr.
In: Cape librarian. – 63. (2019) 4., p. 36-39.
Címfordítás: Az Y és a Z generáció kiszolgálásának kihívásai
https://www.westerncape.gov.za/assets/ja19_cape_librarian.pdf
Ifjúsági olvasó; Információtechnológia; Kommunikáció -használókkal; Közművelődési könyvtár; Marketing; Szolgáltatások; közösségi média; Y generáció; Z generáció

Owens, Tammi M.
Going no-tech, low-tech, and high-tech : interactive library spaces as passive outreach / Tammi M. Owens. – Bibliogr.
In: Reference & user services quarterly. – 59. (2019) 1., p. 17-22.
Címfordítás: No-tech, low-tech, high-tech: különböző technológiai felszereltségű interaktív könyvtári terek mint a használók megnyerésének eszközei
https://journals.ala.org/index.php/rusq/issue/view/746/showToc
Berendezés; Enteriőr; Felsőoktatási könyvtár; Információtechnológia; Könyvtárépület -egyetemi, főiskolai; Marketing; Szolgáltatások; könyvtári tér; outreach; Egyesült Államok
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/608470

Pearson, Donald S.
A social media roadmap : tips on developing a content marketing plan for a hospital library / Donald S. Pearson. – Bibliogr.
In: Journal of hospital librarianship. – 18. (2018) 2., p. 168-177.
Címfordítás: Térkép a közösségi médiához: tippek egy tartalom-népszerűsítési terv elkészítéséhez egy kórházi könyvtárban
Kommunikáció -használókkal; Kórházi könyvtár -betegeké; Marketing; Szakkönyvtár -egészségügyi; Tervezés; közösségi média

Perrin, Joy M.
Know your crowd : a case study in digital collection marketing / Joy M. Perrin [et al.]. – Bibliogr.
In: The reference librarian. – 58. (2017) 3., p. 190-201.
Címfordítás: Mérd fel a közönséged: esettanulmány a digitális gyűjtemények marketingjéről
Elektronikus könyvtár; Felsőoktatási könyvtár; Internet; Kommunikáció -használókkal; Különgyűjtemény; Marketing; Wikipédia
Magyar nyelvű autoreferátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/580500

Seidler-de Alwis, Ragna
Detecting and facing information demand for new target groups such as start-up founders : a case study at the WHU Library / Ragna Seidler-de Alwis and Julia Grefkes. – Bibliogr. – Res. német nyelven
In: Bibliothek. – 43. (2019) 1., p. 216-222.
Címfordítás: Új célcsoportok igényeinek felmérése, különös tekintettel a startup-alapítókra: a WHU – Otto Beisheim School of Management Könyvtárának esettanulmánya
https://doi.org/10.1515/bfp-2019-2021
Esettanulmány; Felmérés; Felsőoktatási könyvtár; Igény; Kutatás információellátása; Marketing; Termelés információellátása; business librarian; startup; Németország
Magyar nyelvű autoreferátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/601681

Tully, Tim
BKLYN fashion academy : a case study of a public library program supporting fashion entrepreneurs / Tim Tully. – Bibliogr.
In: Journal of business & finance librarianship. – 24. (2019) 1-2., p. 30-53.
Címfordítás: BKLYN divatakadémia, avagy hogyan támogatja egy közkönyvtári program a divatipari vállalkozókat?
Együttműködés -helyi; Kapcsolat intézményekkel; Marketing; Rendezvény; Termelés információellátása; Városi könyvtár; business librarian; Egyesült Államok
Magyar nyelvű autoreferátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/609970

Turner, Kris
Aggressively helpful : a case study of innovative outreach to special library patrons / Kris Turner
In: Public services quarterly. – 15. (2019) 1., p. 74-83.
Címfordítás: Erőszakosan segítőkész: esettanulmány a szakkönyvtárak innovatív kommunikációs megoldásairól
Esettanulmány; Felsőoktatási könyvtár; Kommunikáció -használókkal; Marketing; Rendezvény; Szakkönyvtár -jogtudományi; outreach; Egyesült Államok

Schuster, Katrin
Das ist kein Spaß : über Rolle und Funktion von Bibliotheken im Social Web / Katrin Schuster. – Res. angol nyelven
In: Bibliotheksdienst. – 52. (2018) 2., p. 95-105.
Címfordítás: Ez nem vicces! A könyvtárak és a közösségi média kapcsolata
Internet; Kommunikáció -használókkal; Marketing; Városi könyvtár; közösségi média; Németország, München

Wissel, Kathryn M.
Telling the story of a collection with visualizations : a case study / Kathryn M. Wissel and Lisa DeLuca. – Bibliogr.
In: Collection management. – 43. (2018) 4., p. 264-275.
Címfordítás: Egy gyűjtemény története adatvizualizációval elbeszélve: esettanulmány
Állományelemzés; Felsőoktatási könyvtár; Honlap; Különgyűjtemény; Marketing; Szoftver; információvizualizáció; Egyesült Államok
Magyar nyelvű autoreferátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/596989

***

Csizmadia Szilárd
Marketingkommunikáció az idős fogyasztók megnyerésére / Csizmadia Szilárd, Győri Szabó Róbert. – Bibliográfia a jegyzetekben, p. 33-34.
In: Valóság. – 61. (2018) 7., p. 16-34.
http://epa.oszk.hu/02900/02924/00067/pdf/EPA02924_valosag_2018_07_016-034.pdf
marketing; időskorúak

Istók Anna
Szeretetmárka építése elkötelezett fogyasztókkal / Istók Anna. – Bibliogr.
In: Könyvtári figyelő. – 28. (2018) Klsz., Cselekvő közösségek, p. 37-50. : ill., 13 fotó, 13 ábra
http://ki2.oszk.hu/kf/2019/01/szeretetmarka-epitese-elkotelezett-fogyasztokkal/
Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ
Csoportos foglalkozás az olvasókkal; Ifjúsági olvasó; Irodalompropaganda; Könyvtárpropaganda; Marketing; Városi könyvtár; közösségi tér; könyvtári közösségfejlesztés; Magyarország, Gödöllő

Mészáros Eszter
Könyvtárak az éjszakában, avagy Blendével a világ körül : a könyvtári marketing kis tükre / Mészáros Eszter. – Bibliogr. – Res. angol nyelven, p. 347.
In: A könyvtárhasználat és az információkeresés fejlesztése : Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek "Az én könyvtáram" EFOP-3.3.3-VEKOP/16-2016-00001. – Budapest : FSZEK, 2019, p. 130-168. : ill., 4 fotó, 2 ábra, 3 grafikon
Címfordítás: Libraries in the night or a world tour with a diaphragm. A short guide to library marketing
http://www.azenkonyvtaram.hu/documents/11543/49997/A+k%C3%B6nyvt%C3%A1rh...
Csoportos foglalkozás az olvasókkal; Honlap; Információtechnológia; Könyvtárpropaganda; Marketing; Mobilkommunikáció

Waldinger Dóra
Instagram – egy új marketingeszköz / Waldinger Dóra. – Bibliogr. jegyzetekben
In: Könyv, könyvtár, könyvtáros. – 27. (2018) 5., p. 13-17.
Címfordítás: Instagram – a new marketing tool
http://ki2.oszk.hu/3k/2018/09/instagram-%e2%80%93-egy-uj-marketingeszkoz/
Fénykép; Használói szokások; Ifjúsági olvasó; Marketing; Megyei könyvtár; Magyarország; Instagram közösségi oldal; képmegosztó alkalmazás

 

Teljes szövegű eléréssel (ProQuest és EBSCO adatbázisok):

 

Aslam, M. (2018). Marketing strategies for academic libraries in the 21st century. International Research : Journal of Library and Information Science, 8(1) Retrieved from https://search.proquest.com/libraryinformation/docview/2133915145?accountid=27464

Augustyniak, A., & Orzechowski, V. (2017). Unlocking the Vault: Sharing Special Collections on Social Media. Computers in Libraries, 37(7), 12–15. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=125242885&lang=hu&site=ehost-live

Barbara, C. N. (2018). Strategist librarian on social media: Conceptual approach and possibilities of digital marketing in public libraries. Informação & Sociedade, 28(3) doi: http://dx.doi.org/10.22478/ufpb.1809-4783.2018v28n3.39203

Bhatt, R. K., & Gupta, D. (2018). Essentials of marketing management in LIS. Library Philosophy and Practice, , 1. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2164441852?accountid=27464

Bijali, A. (2018). Marketing of local history collection of public libraries in the age of IT. International Journal of Information Dissemination and Technology, 8(2), 96-98. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2110077202?accountid=27464

Burke, J. E. (2017). Top MARKETING TOOLS to know. Computers in Libraries, 37(7), 28–31 Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=125242889&lang=hu&site=ehost-live

Charmaine, d. P. (2017). The role of content marketing in social media content communities. South African Journal of Information Management, 19(1) Retrieved from https://search.proquest.com/docview/1950788529?accountid=27464

Chrastka, J. (2018). Marketing the Livable Community’s Library. Booklist, 04. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=131877290&lang=hu&site=ehost-live

Coker, M. (2017). Ten Tips for Autopilot E-book Marketing. Publishers Weekly, 264(47), 52–53. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=126321968&lang=hu&site=ehost-live

Costigan, A., Seissler, R., & Ham, B. (2017). Pokémon GO Changed Our Library. Computers in Libraries, 37(8), 26–29. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=125837226&lang=hu&site=ehost-live

Cowart, C. (2017). Marketing libraries is a team effort. Reference & User Services Quarterly, 56(4), 240-244. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/1916977919?accountid=27464

Del Bosque, D., Mitola, R., Skarl, S., & Heaton, S. (2017). Beyond awareness: Improving outreach and marketing through user surveys. Reference Services Review, 45(1), 4-17. doi: http://dx.doi.org/10.1108/RSR-02-2016-0009

Dewan, P. (2019). Reading in the Age of Continuous Partial Attention: Retail-Inspired Ideas for Academic Libraries. Reference & User Services Quarterly, 58(3), 177–187. https://doi.org/10.5860/rusq.58.3.7045 Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=138903796&lang=hu&site=ehost-live

Dixon, A. (2019). Creative From the Start: How Wiley Creates More Dynamic and Innovative Content. EContent, 42(4), 4–8.  Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=139235685&lang=hu&site=ehost-live

Eva, N., & Shea, E. (2018). Marketing libraries in an era of "fake news". Reference & User Services Quarterly, 57(3), 168-171. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2016961292?accountid=27464

Fonseca, C. (2019). The Insta-Story: A New Frontier for Marking and Engagement at the Sonoma State University Library. Reference & User Services Quarterly, 58(4), 219–226. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=139336737&lang=hu&site=ehost-live

Gonzalez-Valiente, C., & Pacheco-Mendoza, J. (2017). Rethinking the information dimension of marketing. Biblios, (66), 20-35. doi: http://dx.doi.org/10.5195/biblios.2017.287

Gow, E. (2017). Reaching Out Without a Budget: Expanding Your Library’s Online Presence Using Online Tools. Computers in Libraries, 37(9), 18–22. Állandó link ehhez a rekordhoz (permalink): http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=126280997&lang=hu&site=ehost-live

Hedgespeth, M. (2018). Simplifying Summer Reading With Google Forms. Computers in Libraries, 38(3), 22–26. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=129108270&lang=hu&site=ehost-live

Howley, B. (2017). Library Content Marketing, Empathy, and Giving Yourself Permission to Fail. Information Today, 34(1), 12–13. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=120764044&lang=hu&site=ehost-live

Hussain, R. (2019). The State of Marketing Automation. EContent, 42(1), 22–24. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=134787744&lang=hu&site=ehost-live

Inyang, O. G., & Josiah, S. O. (2019). Knowledge and users' preferences of contemporary marketing strategies used in academic libraries. Library Philosophy and Practice, , 1-18. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2236131078?accountid=27464

Joiner, I. (2018). Editorial Board Thoughts Column Getting to Yes: Stakeholder Buy-In for Implementing Emerging Technologies in Your Library. Information Technology & Libraries, 37(3), 5–7. https://doi.org/10.6017/ITAL.V37I3.10746 Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=132055048&lang=hu&site=ehost-live

Kaushik, A. (2018). 7P’s of marketing mix in MOOCs environment. International Journal of Information Dissemination and Technology, 8(2), 57-61. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2110121624?accountid=27464

Kesler, A. (2017). Look Before You Leap: 10 Things to Test Before Launching Your Website. Information Today, 34(10), 6. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=126810307&lang=hu&site=ehost-live

King, D. L. (2018). Making Library Videos: Seven simple steps to visual marketing. American Libraries, 49(11/12), 55. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=132862837&lang=hu&site=ehost-live

Kompella, K. (2017). ML in Your Marketing Mix. EContent, 40(3), 40. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=122805286&lang=hu&site=ehost-live

McKee, A. (2017). Selfies, Scavenger Hunts, and Scrawls: How the Vise Library Used Social Media to Increase Usage. (cover story). Computers in Libraries, 37(9), 4–9. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=126280994&lang=hu&site=ehost-live

McKeown, S., & Ross-White, A. (2019). Building capacity for librarian support and addressing collaboration challenges by formalizing library systematic review services. Journal of the Medical Library Association, 107(3), 411–419. https://doi.org/10.5195/jmla.2019.443 Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=137311817&lang=hu&site=ehost-live

New White Paper Offers Marketing Advice. (2019). American Libraries, 50(11/12), 13. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=139533134&lang=hu&site=ehost-live

Perkins, R., Jefferson, W., & Umberger, J. (2018). Marketing a library science program: Personalization with purpose. Pennsylvania Libraries, 6(1), 16-22. doi: http://dx.doi.org/10.5195/palrap.2018.175

Point, P. (2020). Brooklyn public library (NY) taps patron point to support marketing communication development. Nashville: Newstex. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2343602432?accountid=27464

Pophal, L. (2018). The State of Content Marketing. EContent, 41(1), 13–15. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=127123111&lang=hu&site=ehost-live

Pophal, L. (2020). Best Practices for a Well-Executed Content Marketing Plan in 2020. Information Today, 37(1), 34–35. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=141245275&lang=hu&site=ehost-live

Powered libraries year two a texas library association initiative. (2017). Texas Library Journal, 93(2), 58-59. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/1919093050?accountid=27464 

Schwartz, M. (2019). Clear & Simple. Library Journal, 144(9), 24–26. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=138877111&lang=hu&site=ehost-live

Thomas, C. C. (2019). Clients, the Marketing Mix, Business Planning and Strategy. Key Words, 27(1), 21. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=138273309&lang=hu&site=ehost-live

Vercelletto, C. (2018). Welcoming the Curious. Library Journal, 143(16), 20–23. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=131978531&lang=hu&site=ehost-live

 

A bibliográfia az alábbi linken letölthető: https://ki.oszk.hu/sites/default/files/dokumentumtar/valogatott_bibliogr...

Összeállította: Bódog András és Szabó Piroska

Share

 

Kapcsolat

Cím: 1016 Budapest, Szent György tér 4-6. (Budavári Palota F épület)
Postacím: OSZK KI KSZK, 1827 Budapest

Tel: +36 1 224-3725

Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.