+36 1 224-3788Elérhetőségek
Az alábbi válogatott bibliográfia a Könyvtártudományi Szakkönyvtár gyűjteményében található, a Határtalan könyvtár - K2 továbbképzési sorozat A könyvtárak hatása a társadalomban: mérjük és tegyük láthatóvá! című, online formában megrendezett műhelynap tematikájához kapcsolódó könyvek, tanulmányok és szakcikkek leírásait tartalmazza szerzői betűrendben, a magyar és az idegen nyelvű szakirodalom szerinti bontásban.
A könyvek leírásait a könyvtári katalógushoz vezető link követi, a HUMANUS adatbázisból származó szakcikkek a magyar nyelvű (auto)referátum linkjével ellátva szerepelnek. A ProQuest, az Emerald és az EBSCO adatbázisok válogatott anyagát teljes szövegű eléréssel biztosítjuk, egyéb esetekben a dokumentumokat nyomtatott formában szolgáltatjuk a könyvtár újranyitása után.
Kéréseiket a kszk@oszk.hu e-mail címre várjuk!
KÖNYVEK
Appleton, Leo
 Libraries and key performance indicators : a framework for practitioners / Leo Appleton. - Oxford : Chandos, cop. 2017. - 154 p. : ill. ; 23 cm. - (Chandos information professional series)
 Bibliogr.: p. 121-126.
 ISBN 978-0-08-100227-8
 Bibliometria — Esettanulmány (forma) — Gazdálkodás -könyvtárban — Hatékonyság — Munkaelemzés — Normatívák, mutatószámok — Statisztika
 http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003693222
Black, Alistair
 Books, buildings and social engineering : early public libraries in Britain from past to present / Alistair Black, Simon Pepper and Kaye Bagshow. - Farnham : Ashgate, cop. 2009. - XIX, 465 p. : ill. ; 25 cm
 Bibliogr.: p. 435-453.
 ISBN 978-0-7546-7207-4
 Címtár — Gyermekkönyvtár — Könyvtárépítés, berendezés — Könyvtártörténet -nemzeti — Közművelődési könyvtár
 Nagy-Britannia
 Tft.: Pepper, Simon — Bagshaw,Kaye
 http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000002916444
Düren, Petra,
 Praxishandbuch Strategische Planung und Controlling in Bibliotheken / Petra Düren, Regine Lipka. - Berlin : De Gruyter Saur, cop. 2019 . - VII, 158 p. : ill. ; 25 cm. - (De Gruyter Reference)
 Bibliogr.: p. 149-156.
 ISBN : 978-3-11-052590-8
 Hatékonyság - Középtávú terv - Módszertani útmutató (forma) – Munkaszervezés - Normatívák, mutatószámok – Tervezés – Vezetés
 Tft.: Lipka, Regine
 http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003773222
ISO 16439:2014(E) Information and documentation. Methods and procedures for assessing the impact of libraries = Information et documentation. Méthodes et procédures pour évaluer l'impact des bibliothèques / [ed. International Organization for Standardization]. - First edition. - 2014-04-15. - Genève : ISO, 2014. - VI, 82 p. ; 30 cm  
 Hiteles fénymásolat
 Felmérés — Hatékonyság — Statisztika — Szabvány -könyvtári (forma) — Társadalmi követelmények
 Mt.: International Organization for Standardization (kiad.)
 http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003667278
Gross, Melissa
 Five steps of outcome-based planning and evaluation for public libraries / Melissa Gross, Cindy Mediavilla, Virginia A. Walter. - Chicago : ALA, 2016. - XIV, 102 p. ; 23 cm
 Bibliogr.: p. 91-95.
 ISBN 978-0-8389-1404-5
 Hatékonyság — Igénykutatás könyvtári szolgáltatásokra — Közművelődési könyvtár — Módszertani útmutató (forma) — Tervezés – Egyesült Államok
 Tft.: Mediavilla, Cindy — Walter, Virginia A.
 http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003660473
Libraries and society : role, responsibility and future in an age of change / ed. by David Baker and Wendy Evans. - Oxford : Chandos, cop. 2011. - XLVI, 426 p. ; 24 cm. - (Chandos information professional series)
 Bibliogr. a fejezetek végén
 ISBN 978-1-84334-131-4
 Gyűjteményes kiadvány -könyvtártudományi (forma) — Hozzáférhetőség — Információs műveltség — Információs társadalom — Jövő könyvtára — Társadalmi követelmények
 Mt.: Baker, David (szerk.) — Evans, Wendy (szerk.)
 http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003661498
Markless, Sharon
 Evaluating the impact of your library / Sharon Markless and David Streatfield. - London : Facet, 2007, cop. 2006. - XVIII, 170 p. ; 25 cm
 ISBN 978-1-85604-488-2
 Hatékonyság — Munkaszervezés — Normatívák, mutatószámok — Szolgáltatások használata — Vezetés
 Tft.: Streatfield, David
 http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000002657756
Management, marketing and promotion of library services : based on statistics, analyses and evaluation / ed. by Trine Kolderup Flaten. - München : Saur, 2006. - 462 p. ; 21 cm. - (IFLA publications ; 120/121.)  
 Bibliogr. a jegyzetekben
 ISBN 3-598-21848-6
 Hatékonyság — Konferenciai anyag -nemzetközi (forma) — Könyvtárpropaganda — Közművelődési könyvtár — Marketing — Statisztika – Norvégia, Bergen –K
 Mt.: Kolderup Flaten, Trine (szerk.)
 http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000002631545
Poll, Roswitha
 Measuring quality : performance measurement in libraries / Roswitha Poll, Peter de Boekhorst. - 2nd rev. ed. - München : Saur, 2007. - 269 p. ; 21 cm. - (IFLA publications ; 127.)
 Bibliogr.: p. 263-267.
 ISBN 978-3-598-22033-3
 Egyetemi könyvtár — Hatékonyság — Irányelvek -könyvtári — Könyvtártudományi bibliográfia (forma) — Közművelődési könyvtár — Normatívák, mutatószámok
 Tft.: Boekhorst,Peter de
 Mt.: International Federation of Library Associations and Institutions. Section of University Libraries and other General Research Libraries (közread.)
 http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000002743056
***
Közösségfejlesztési folyamatok mérés-értékelése : módszertani útmutató : Cselekvő közösségek, aktív közösségi szerepvállalás EFOP-1.3.1-15-2016-00001 / szerk. Dóri Éva ; [közread. a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, NMI Művelődési Intézet Nonprofit Közhasznú Kft.]. - [Szentendre] : Szabadtéri Néprajzi Múz. MOKK ; Budapest : NMI, 2019. - 136 p. : ill. ; 24 cm
 Bibliogr.
 ISBN : 978-615-5123-80-1
 Együttműködés –helyi – Hatékonyság - Könyvtártudományi kutatás - Közművelődési intézmény - Módszertani útmutató (forma) – Múzeum - Társadalmi kezdeményezés – Magyarország
 Mt.: Dóri Éva (1976-) (szerk.) — Szabadtéri Néprajzi Múzeum (Szentendre). Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (közread.) — NMI Művelődési Intézet Nonprofit Közhasznú Kft. (Budapest) (közread.)
 http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003770645
Könyvtárak minőségi működésének értékelési rendszere / [közread. a] Könyvtári Intézet. - Budapest : Könyvtári Int., 2019. - 102, [14] p. : ill., részben színes ; 24 cm
 Bibliogr.: p. [114-116].
 ISBN : 978-963-201-647-4 fűzött
 Együttműködés –szakterületi – Felmérés – Hatékonyság – Könyvtárminősítés – Munkafolyamat – Munkaszervezet – Vezetés – Magyarország
 Mt.: Könyvtári Intézet (Budapest) (közread.)
 http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003762060
MSZ ISO 11620:2019 Információ és dokumentáció. Könyvtári teljesítménymutatók / [közread. a] Magyar Szabványügyi Testület. - [Budapest] : MSZT, 2019. - 98 p. ; 30 cm
 Az MSZ ISO 11620 szabvány angol nyelvű változatának 2019. április 1-jén meghirdetett magyar nyelvű változata.
 Hatékonyság - Normatívák, mutatószámok - Szabvány -könyvtári (forma) – Szolgáltatások
 Mt.: Magyar Szabványügyi Testület (közread.)
 http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003756222
TANULMÁNYOK, CIKKEK
Magyar nyelven feltárva (HUMANUS adatbázis):
Abram, Stephen
 Ontario public libraries : using the BRIDGE toolkit to assess technology’s impact / by Stephen Abram, Elizabeth Glass, and Carmen Ho
 In: Computers in libraries. – 38. (2018) 10., p. 33-36.
 Címfordítás: Közkönyvtárak Ontarióban: a BRIDGE eszköztár használta a technológiához biztosított hozzáférés hatásának vizsgálatára
 Felmérés; Hozzáférhetőség; Információs műveltség; Információtechnológia; Közművelődési könyvtár; Statisztika; Szolgáltatások használata; Társadalmi követelmények; digital literacy; digitális írástudás; digitális szakadék; hatásvizsgálat; Kanada
Al, Umut
 Libraries as learning environments : the example of “Libraries for Everyone” / Umut Al [et al.]. – Bibliogr.
 In: Library management. – 40. (2019) 1/2., p. 74-87.
 Címfordítás: A könyvtárak mint tanulási környezetek: a „Libraries for Everyone” projekt példája
 https://www.emerald.com/insight/publication/issn/0143-5124/vol/40/iss/1/2
 Felmérés; Használók képzése; Hátrányos helyzetű olvasó; Igény; Könyvtárhasználat; Könyvtárügy; Városi könyvtár; Társadalmi követelmények; élethosszig tartó tanulás; könyvtári közösségfejlesztés; lifelong learning; Törökország
 Magyar nyelvű referátum:
 http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/599727
Appleton, Leo
 UK public library roles and value : a focus group analysis / Leo Appleton [et al.]. – Bibliogr.
 In: Journal of librarianship and information science. – 50. (2018) 3., p. 275-283.
 Címfordítás: A közkönyvtárak szerepe és értéke az Egyesült Királyságban: fókuszcsoportos vizsgálat
 Felmérés; Könyvtárhasználat; Könyvtárkép; Közművelődési könyvtár; Társadalmi követelmények; hatásvizsgálat; Egyesült Királyság
Atkinson, Jeremy
 Academic libraries and quality : an analysis and evaluation framework / Jeremy Atkinson. – Bibliogr.
 In: New review of academic librarianship. – 23. (2017) 4., p. 421-441.
 Címfordítás: Felsőoktatási könyvtárak és minőség: egy elemzési és értékelési keretrendszer
 Felsőoktatási könyvtár; Hatékonyság; Könyvtárminősítés; Normatívák, mutatószámok; Statisztika; Szakirodalmi szemle; Customer Service Excellence; LibQUAL+
Baggett, Kevin
 Frame by frame : using the ACRL Framework for Information Literacy to create a library assessment plan / Kevin Baggett, Virginia Connell, and Allie Thome
 In: College & research libraries news. – 79. (2018) 4., p. 186-200.
 Címfordítás: Könyvtárértékelési terv készítése az ACRL információs műveltségi keretrendszere alapján
 https://crln.acrl.org/index.php/crlnews/issue/view/1092/showToc
 Főiskolai könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Hatékonyság; Információs műveltség; Könyvtárminősítés; Normatívák, mutatószámok; Szolgáltatások; Egyesült Államok
Broad, Gayle
 Public libraries : measuring their value / Gayle Broad, Jude Ortiz, and Sean Meades. – Bibliogr.
 In: Public library quarterly. – 38. (2019) 3., p. 309-319.
 Címfordítás: A közkönyvtárak értékének mérése
 Hatékonyság; Hátrányos társadalmi helyzetű olvasó; Közművelődési könyvtár; Községi könyvtár; Normatívák, mutatószámok; Társadalmi követelmények; hatásvizsgálat; könyvtári közösségfejlesztés
Celere, Milena
 Performance measurement and its impact on Brazilian public academic libraries / Milena Celere [et al.]. – Bibliogr.
 In: Journal of librarianship and information science. – 51. (2019) 3., p. 579-590.
 Címfordítás: Teljesítménymérés és annak hatása a brazíliai nyilvános felsőoktatási könyvtárakban
 https://doi.org/10.1177/0961000617742452
 Felmérés; Felsőoktatási könyvtár; Hatékonyság; Normatívák, mutatószámok; Szabvány -könyvtári; Vezetés; ISO 11620; LibQUAL+; teljesítményvizsgálat; Brazília
de Jager, Karin
 Approaches to impact evaluation in academic libraries : a review of a new ISO standard / Karin de Jager. – Bibliogr. – Res. arab, francia, kínai, német, orosz és spanyol nyelven
 In: IFLA journal. – 43. (2017) 3., p. 282-287.
 Címfordítás: Megközelítések a felsőoktatási könyvtárak hatásának értékeléséhez: az új ISO szabvány elemzése
 https://www.ifla.org/files/assets/hq/publications/ifla-journal/ifla-journal-43-3_2017.pdf
 Felsőoktatási könyvtár; Hatékonyság; Könyvtárminősítés; Normatívák, mutatószámok; Szabvány -könyvtári; ISO 16439
Freeburg, Darin
 The Knowledge Lens : equipping information professionals to spark innovation within organizations and society / Darin Freeburg. – Bibliogr.
 In: Journal of education for library and information science. – 59. (2018) 4., p. 228-252.
 Címfordítás: A tudásmenedzsment nézőpontja, avagy hogyan készítsük fel az információs szakembereket az innováció kultúrájának fejlesztésére a vállalatokban és a társadalomban?
 https://www.utpjournals.press/toc/jelis/59/4
 Információs társadalom; Információszervezés; Könyvtárosképzés -felsőfokú; Oktatási anyag; Társadalmi követelmények; Termelés információellátása; Knowledge Management; vállalati innováció
Gaha, Ula
 The academic library’s contribution to student success : library instruction and GPA / Ula Gaha, Suzanne Hinnefeld, and Catherine Pellegrino. – Bibliogr.
 In: College & research libraries. – 79. (2018) 6., p. 737-746.
 Címfordítás: A felsőoktatási könyvtár hozzájárulása a hallgatói eredményességhez: a használóképzés és a tanulmányi átlagok összefüggése
 https://crl.acrl.org/index.php/crl/issue/view/1108/showToc
 Egyetemi hallgató; Főiskolai könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Hatékonyság; Egyesült Államok
 Magyar nyelvű autoreferátum:
 http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/589089
German, Elizabeth
 Sharing the value and impact of outreach : taking a multifaceted approach to outreach / Elizabeth German, Sarah LeMire. – Bibliogr.
 In: The journal of academic librarianship. – 44. (2018) 1., p. 66-74.
 Címfordítás: A használók elérésének mérése és értékelése egy felsőoktatási könyvtárban: többoldalú megközelítés
 Egyetemi könyvtár; Felmérés; Hatékonyság; Marketing; Rendezvény; Statisztika; outreach
Giannopoulou, Aggeliki
 Increasing library intelligence by harmonizing assessment tools / Aggeliki Giannopoulou [et al.]. – Bibliogr.
 In: LIBER quarterly. – 29. (2019) 1., p. 1-11.
 Címfordítás: A könyvtárak hatásáról való tudásunk növelése az értékelőeszközök összehangolása révén
 https://www.liberquarterly.eu/590/volume/29/issue/1/
 Felmérés; Használó; Hatékonyság; Könyvtárügy; Tervezés; Vezetés; értékelés; hatásvizsgálat; ISO 2789; ISO 11620; ISO 16439; könyvtári menedzsment; LibQUAL+; teljesítményvizsgálat; Görögország
Irwin, Bill
 Changing stakeholder expectations of library value / Bill Irwin and Kimberly Silk. – Bibliogr.
 In: Public library quarterly. – 38. (2019) 3., p. 320-330.
 Címfordítás: Hogyan változtassunk a fenntartók elvárásain a könyvtár értékét illetően?
 Fenntartó szerv; Hatékonyság; Közművelődési könyvtár; Normatívák, mutatószámok; Statisztika; Szolgáltatások; értékelés; hatásvizsgálat
Kyrillidou, Martha
 Academic library assessment : barriers and enablers for global development and implementation / Martha Kyrillidou. – Bibliogr.
 In: College & research libraries news. – 79. (2018) 10., p. 566-570.
 Címfordítás: A felsőoktatási könyvtárak teljesítményértékelése: mi gátolja és mi segíti elő a nemzetközi fejlődést?
 https://crln.acrl.org/index.php/crlnews/issue/view/1116/showToc
 Felsőoktatási könyvtár; Hatékonyság; Könyvtárminősítés; Nemzetközi helyzetkép; Normatívák, mutatószámok; Statisztika; Szabvány -könyvtári; LibQUAL+
Laitinen, Markku Antero
 Aspects of measuring the impact of new innovations in Finnish libraries / Markku Antero Laitinen. – Bibliogr.
 In: Library management. – 40. (2019) 3/4., p. 262-271.
 Címfordítás: Az innovatív szolgáltatások hatásának vizsgálata a finn könyvtárakban
 https://www.emerald.com/insight/publication/issn/0143-5124/vol/40/iss/3/4
 Felmérés; Használó; Hatékonyság; Normatívák, mutatószámok; Szabvány -könyvtári; Szolgáltatások; ISO 11620; ISO 16439; ISO 18461; Net Promoter Score; Finnország
 Magyar nyelvű referátum:
 http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/604034
Larsen, Håkon
 Archives, libraries and museums in the Nordic model of the public sphere / Håkon Larsen. – Bibliogr.
 In: Journal of documentation. – 74. (2018) 1., p. 187-194.
 Címfordítás: Levéltárak, könyvtárak és múzeumok a közszféra skandináv modelljében
 https://www.emeraldinsight.com/toc/jd/74/1
 Közgyűjtemény; Közművelődés; Társadalmi követelmények
 Magyar nyelvű referátum:
 http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/568520
Lopez, Samantha
 Project Outcome results in action / Samantha Lopez
 In: Public library quarterly. – 37. (2018) 2., p. 150-165.
 Címfordítás: Project Outcome: eszköz a könyvtári programok és szolgáltatások értékelésére
 Hatékonyság; Közművelődési könyvtár; Normatívák, mutatószámok; Rendezvény; Szolgáltatások; Társadalmi követelmények; Egyesült Államok
 Magyar nyelvű autoreferátum:
 http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/582397
Martin, Heather J.
 The Goldilocks Method : demonstrating your value in small, medium, & large bites / Heather J. Martin and Carrie Grinstead. – Bibliogr.
 In: Journal of hospital librarianship. – 19. (2019) 3., p. 258-264.
 Címfordítás: Az Aranyhaj-módszer: bizonyítsuk értékünket kicsi, közepes és nagy méretben
 Fenntartó szerv; Jelentés -évi, többévi; Kórházi könyvtár -betegeké; Középtávú terv; Normatívák, mutatószámok; Statisztika; Szakkönyvtár -egészségügyi; információvizualizáció; Egyesült Államok
 Magyar nyelvű referátum:
 http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/608508
Mross, Emily
 Partners in financial literacy : outreach to student entrepreneurs / Emily Mrossa and Lauren Reiter. – Bibliogr.
 In: College & research libraries news. – 80. (2019) 10., p. 575-579.
 Címfordítás: Partnerek a pénzügyi információs műveltség terén: a vállalkozó egyetemi hallgatók megszólítása
 https://crln.acrl.org/index.php/crlnews/issue/view/1559/showToc
 Egyetemi hallgató; Felsőoktatási könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Információs műveltség; Kommunikáció -használókkal; Marketing; Rendezvény; Termelés információellátása; outreach; pénzügyi információ; startup; Egyesült Államok
Noh, Younghee
 A study on the library’s cultural value based on the perceptions of users and librarians in Korea / Younghee Noh. – Bibliogr.
 In: Libri. – 69. (2019) 4., p. 275-302.
 Címfordítás: A könyvtár kulturális értékének vizsgálata a koreai könyvtárosok és könyvtárhasználók véleménye alapján
 https://doi.org/10.1515/libri-2018-0016
 Feladatkör; Felmérés; Igény; Közművelődési könyvtár; Társadalmi követelmények; Dél-Korea
Oelschlegel, Sandy
 Librarians promoting changes in the health care delivery system through systematic assessment / Sandy Oelschlegel [et al.]. – Bibliogr.
 In: Medical reference services quarterly. – 37. (2018) 2., p. 142-152.
 Címfordítás: Könyvtárosok az egészségügyi ellátórendszer változásáért – módszeres értékeléseken keresztül
 Egyetemi könyvtár -egészségügyi; Használók képzése; Hatékonyság; Információs műveltség; Társadalmi követelmények
Ottosen, Terri
 Health information literacy awareness and capacity building : present and future / Terri Ottosen, Nandita S. Mani and Megan N. Fratta. – Bibliogr. – Res. arab, francia, kínai, német, orosz és spanyol nyelven
 In: IFLA journal. – 45. (2019) 3., p. 207-215.
 Címfordítás: Egészségügyi információs műveltség és kompetenciabővítés: jelen és jövőbeli kilátások
 https://www.ifla.org/files/assets/hq/publications/ifla-journal/ifla-journal-45-3_2019.pdf
 Egyesület -könyvtári -nemzetközi; Használók képzése; Hozzáférhetőség; Információs műveltség; Közérdekű tájékoztatás; Közművelődési könyvtár; Nemzetközi helyzetkép; Szakkönyvtár -egészségügyi; Társadalmi követelmények; e-esélyegyenlőség; health literacy; könyvtári közösségfejlesztés; közegészségügy; Egyesült Államok
 Magyar nyelvű autoreferátum:
 http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/608074
Reiter, Lauren
 Beyond face value : evaluating research consultations from the student perspective / Lauren Reiter and Carmen Cole. – Bibliogr.
 In: Reference & user services quarterly. – 59. (2019) 1., p. 23-30.
 Címfordítás: Túl a névértéken: a kutatási konzultációk értékelése a hallgatók nézőpontjából
 https://journals.ala.org/index.php/rusq/issue/view/746/showToc
 Egyetemi hallgató; Felmérés; Felsőoktatási könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Hatékonyság; Kutatás információellátása; Referensz; Tájékoztató munka; használói elégedettségmérés; Egyesült Államok
Santiago, Ariana
 Evaluating academic library outreach to determine return on investment for student success / Ariana Santiago [et al.]. – Bibliogr.
 In: Journal of library administration. – 59. (2019) 4., p. 359-372.
 Címfordítás: A hallgatók megszólítására tett erőfeszítések értékelése a megtérülési ráta meghatározása érdekében, a hallgatói eredményesség tükrében
 Egyetemi hallgató; Felmérés; Felsőoktatási könyvtár; Hatékonyság; Kommunikáció -használókkal; Normatívák, mutatószámok; Oktatás információellátása; Rendezvény; értékelés; outreach; ROI; return on investment; tanulás
Stenstrom, Cheryl
 A review exploring the facets of the value of public libraries / Cheryl Stenstrom, Natalie Cole and Rachel Hanson. – Bibliogr.
 In: Library management. – 40. (2019) 6/7., p. 354-367.
 Címfordítás: A közkönyvtárak értékének vetületei: szakirodalmi áttekintés
 https://www.emerald.com/insight/publication/issn/0143-5124/vol/40/iss/6/7
 Feladatkör; Felmérés; Hatékonyság; Közművelődési könyvtár; Szakirodalmi szemle; Szolgáltatások; Társadalmi követelmények; könyvtári közösségfejlesztés; Egyesült Államok
Summers, Sarah
 Public libraries as cultural hubs in disadvantaged communities : developing and fostering cultural competencies and connections / Sarah Summers and Steven Buchanan. – Bibliogr.
 In: The library quarterly. – 88. (2018) 3., p. 286-302.
 Címfordítás: A közkönyvtárak mint kulturális csomópontok a hátrányos helyzetű közösségekben: a kulturális kompetenciák és kapcsolatok fejlesztése és ösztönzése
 Bourdieu, Pierre (1930-2002)
 Feladatkör; Hátrányos társadalmi helyzetű olvasó; Közművelődési könyvtár; Rendezvény; Szolgáltatások; Társadalmi követelmények; könyvtári közösségfejlesztés; kulturális tőke; Egyesült Államok; Egyesült Királyság
 Magyar nyelvű referátum:
 http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/591135
Taylor, Mary Virginia
 Demonstrating value in federal medical center libraries / Mary Virginia Taylor and Priscilla L. Stephenson. – Bibliogr.
 In: Medical reference services quarterly. – 37. (2018) 4., p. 403-412.
 Címfordítás: A szövetségi egészségügyi központok könyvtárai és hozzáadott értékük igazolása
 Egyesület -könyvtári -nemzeti; Felmérés; Hatékonyság; Kórházi könyvtár -betegeké; Referensz; Statisztika; Szakkönyvtár -egészségügyi; Egyesült Államok
 Magyar nyelvű referátum:
 http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/595403
Town, Stephen
 The Value Scorecard / Stephen Town. – Bibliogr.
 In: Information and learning sciences. – 119. (2018) 1/2., p. 25-38.
 Címfordítás: Értékalapú keretrendszer könyvtári teljesítményméréshez
 https://www.emeraldinsight.com/toc/ils/119/1%2F2
 Felmérés; Hatékonyság; Statisztika; Társadalmi követelmények; Tudományos és szakkönyvtárak
Urquhart, Christine
 Principles and practice in impact assessment for academic libraries / Christine Urquhart. – Bibliogr.
 In: Information and learning sciences. – 119. (2018) 1/2., p. 121-134.
 Címfordítás: A felsőoktatási könyvtárak hatásvizsgálatának elmélete és gyakorlata
 https://www.emeraldinsight.com/toc/ils/119/1%2F2
 Felmérés; Felsőoktatási könyvtár; Hatékonyság; Statisztika; Szakirodalmi szemle; hatásvizsgálat
Xi, Qingkui
 Case studies and comparison between two models for assessing library service quality / Qingkui Xi [et al.]. – Bibliogr.
 In: The electronic library. – 36. (2018) 6., p. 1099-1113.
 Címfordítás: A könyvtári szolgáltatások értékelése kétféle modell segítségével: esettanulmány és összehasonlító elemzés
 https://www.emeraldinsight.com/toc/el/36/6
 Egyetemi könyvtár; Felmérés; Hatékonyság; Szolgáltatások; Kína; Analytic Hierarchy Process; LibQUAL+
Teljes szövegű eléréssel (ProQuest, EBSCO és Emerald adatbázisok):
Appleton, L. (2018). Qualitative methods for engaging students in performance measurement. Information and Learning Science, 119(1), 64-76. doi: http://dx.doi.org/10.1108/ILS-09-2017-0093
Ayre, S., Brettle, A., Gilroy, D., Knock, D., Mitchelmore, R., Pattison, S., Smith, S., & Turner, J. (2018). Developing a generic tool to routinely measure the impact of health libraries. Health Information & Libraries Journal, 35(3), 227–245. doi: https://doi.org/10.1111/hir.12223
Bernabè, A., & Tinti, P. (2020). Universities, third mission and academic libraries’ heritage. towards an assessment scheme. JLIS.it, 11(1), 56-72. doi: http://dx.doi.org/10.4403/jlis.it-12588
Calvert, P., & Goulding, A. (2015). Narratives and stories that capture the library's worth. Performance Measurement and Metrics, 16(3), 276-288. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/1735302871?accountid=27464
Cheng, S. L., & Kuan, Y. W. (2019). Advances in intellectual capital performance measurement: A state-of-the-art review. The Bottom Line, 32(2), 118-134. doi: http://dx.doi.org/10.1108/BL-12-2018-0051
Creaser, C. (2018). Assessing the impact of libraries – the role of ISO 16439. Information and Learning Science, 119(1), 87-93. doi: http://dx.doi.org/10.1108/ILS-05-2017-0037
de Jager, K. (2015). Place matters: Undergraduate perceptions of the value of the library. Performance Measurement and Metrics, 16(3), 289-302. doi: http://dx.doi.org/10.1108/PMM-08-2015-0021
Domenico, G. D. (2020). Sustainable. libraries in the time of ecological crisis (notes in the margin of going green). JLIS.it, 11(1), 36-55. doi: http://dx.doi.org/10.4403/jlis.it-12604
Głowacka, E. (2019). Research on the impact of academic libraries – areas, methods, indicators. Library Management, 40(8/9), 583-592. doi: https://doi.org/10.1108/LM-02-2019-0005
Henczel, S. (2014). The impact of library associations: Preliminary findings of a qualitative study. Performance Measurement and Metrics, 15(3), 122-144. doi: http://dx.doi.org/10.1108/PMM-07-2014-0025
Hussain, W., & Spady, W. G. (2017). Specific, generic performance indicators and their rubrics for the comprehensive measurement of ABET student outcomes. Paper presented at 2017 ASEE Annual Conference & Exposition, Columbus, Atlanta: American Society for Engineering Education-ASEE. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2317816915?accountid=27464
Jordão, R. V. D. & Vander Ribeiro, d. A. (2017). Performance measurement, intellectual capital and financial sustainability. Journal of Intellectual Capital, 18(3), 643-666. doi: http://dx.doi.org/10.1108/JIC-11-2016-0115
Khan, Y., Brown, A. D., Gagliardi, A. R., O’Sullivan, T., Lacarte, S., Henry, B., & Schwartz, B. (2019). Are we prepared? The development of performance indicators for public health emergency preparedness using a modified Delphi approach. PLoS One, 14(12) doi: http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0226489
Kumar, A., & Mahajan, P. (2019). Library performance assessment of service quality through LibQUAL: The case of Maharshi Dayanand University (MDU), Rohtak (India). Library Philosophy and Practice,1-17. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2299764143?accountid=27464
Laine, T., & Laitinen, M. A. (2019). The Finna service: Meeting the new measurement challenges in libraries. Library Management, 40(1), 2-11. doi: http://dx.doi.org/10.1108/LM-02-2018-0007
Leonor, G. P., & Ochôa, P. (2019). Information science’s contributions towards emerging open evaluation practices. Performance Measurement and Metrics, 20(1), 2-16. doi: http://dx.doi.org/10.1108/PMM-05-2018-0015
Martin-Sardesai, A., & Guthrie, J. (2018). Human capital loss in an academic performance measurement system. Journal of Intellectual Capital, 19(1), 53-70. doi: http://dx.doi.org/10.1108/JIC-06-2017-0085
Matthews, J. (2015). Assessing outcomes and value: It's all a matter of perspective. Performance Measurement and Metrics, 16(3), 211-233. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/1735302875?accountid=27464
Oufkir, l., & Kassou, I. (2019). Performance measurement for knowledge management project: Model development and empirical validation. Journal of Knowledge Management, 23(7), 1403-1428. doi: http://dx.doi.org/10.1108/JKM-08-2018-0497
Paul, M. (2019). Social impact of Polish public libraries: Quantitative research instrument and preliminary findings. Performance Measurement and Metrics, 20(3), DOI: https://doi.org/10.1108/PMM-08-2019-0037
Pecori, R., Suraci, V., & Ducange, P. (2019). Efficient computation of key performance indicators in a distance learning university. Information Discovery and Delivery, 47(2), 96-105. doi: http://dx.doi.org/10.1108/IDD-09-2018-0050
Poll, R. (2018). Quality in museums and libraries: A comparison of indicators. Performance Measurement and Metrics, 19(2), 90-100. doi: http://dx.doi.org/10.1108/PMM-10-2017-0049
Popescu, E. (2019). Libraries relevance in the digital age: A study on romanian researchers' expectations. Information and Communication Sciences Research,(23), 17-39, 65-66, 69. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2394969413?accountid=27464
Raspopovic, M., & Jankulovic, A. (2017). Performance measurement of e-learning using student satisfaction analysis. Information Systems Frontiers, 19(4), 869-880. doi: http://dx.doi.org/10.1007/s10796-016-9636-z
Salisbury, F., & Peasley, J. (2018). Measuring the academic library. Information and Learning Science, 119(1), 109-120. doi: http://dx.doi.org/10.1108/ILS-07-2017-0068
Sørensen, K. M. (2020). The values of public libraries: a systematic review of empirical studies of stakeholder perceptions. Journal of Documentation, 76(4), doi: https://doi.org/10.1108/JD-10-2019-0201
Streatfield, D., & Markless, S. (2019). Impact evaluation and IFLA. Performance Measurement and Metrics, 20(2), 105-122. doi: http://dx.doi.org/10.1108/PMM-03-2019-0008
Streatfield, D., Abisla, R., Al, U., Bunescu, V., Dewata, Y., Garroux, C., Greeb, D., Maister, A., Paley, J., Sharma, S., Sharma, T., Soydal, İ. & Trần, T.T.T. (2019). Global Libraries impact planning and assessment progress: Part 2. Performance Measurement and Metrics, 20(2), 85-104. doi: http://dx.doi.org/10.1108/PMM-03-2019-0007
Streatfield, D., Abisla, R., Bunescu, V., Chiranov, M., Garroux, C., Maister, A., Martín, L. G., Paley, J. & Rae-Scott, S. (2019). Innovative impact planning and assessment through global libraries. Performance Measurement and Metrics, 20(2), 74-84. doi: http://dx.doi.org/10.1108/PMM-03-2019-0010
Streatfield, D., Paley, J., Al, U., Andrade Blanco, P., Chiranov, M., Cruz Silva, L.M., Devetakova, L.N., Dewata, Y., Dryžaite, I., Farquharson, F., Kochanowicz, M., Liubyva, T., López Naranjo, A., Phan, Q.T., Ralebipi-Simela, R., Soydal, I., Taolo, R., Trần, T.T.T. & Tkachuk, Y. (2015), Global Libraries impact planning and assessment progress. Performance Measurement and Metrics, 16(2), 109-131. doi: https://doi.org/10.1108/PMM-05-2015-0015
A bibliográfia az alábbi linken letölthető: https://www.ki.oszk.hu/sites/default/files/dokumentumtar/valogatott_bibl...
Összeállította: Bódog András és Szabó Piroska
      
    
      Cím: 1016 Budapest, Szent György tér 4-6. (Budavári Palota F épület)
Postacím: 1276 Budapest, Pf. 1205
Tel: +36 1 224-3725
Email: kszk@oszk.hu