Változások 2020. június 16-tól! Kérjük olvassa el a tájékoztatót.

Hír

Válogatott bibliográfia a K2 műhelynaphoz - A könyvtárak hatása a társadalomban: mérjük és tegyük láthatóvá!

K2

Az alábbi válogatott bibliográfia a Könyvtártudományi Szakkönyvtár gyűjteményében található, a Határtalan könyvtár - K2 továbbképzési sorozat A könyvtárak hatása a társadalomban: mérjük és tegyük láthatóvá! című, online formában megrendezett műhelynap tematikájához kapcsolódó könyvek, tanulmányok és szakcikkek leírásait tartalmazza szerzői betűrendben, a magyar és az idegen nyelvű szakirodalom szerinti bontásban.

A könyvek leírásait a könyvtári katalógushoz vezető link követi, a HUMANUS adatbázisból származó szakcikkek a magyar nyelvű (auto)referátum linkjével ellátva szerepelnek. A ProQuest, az Emerald és az EBSCO adatbázisok válogatott anyagát teljes szövegű eléréssel biztosítjuk, egyéb esetekben a dokumentumokat nyomtatott formában szolgáltatjuk a könyvtár újranyitása után.

Kéréseiket a kszk@oszk.hu e-mail címre várjuk!

 

KÖNYVEK

 

Appleton, Leo
Libraries and key performance indicators : a framework for practitioners / Leo Appleton. - Oxford : Chandos, cop. 2017. - 154 p. : ill. ; 23 cm. - (Chandos information professional series)
Bibliogr.: p. 121-126.
ISBN 978-0-08-100227-8
Bibliometria — Esettanulmány (forma) — Gazdálkodás -könyvtárban — Hatékonyság — Munkaelemzés — Normatívák, mutatószámok — Statisztika
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003693222

Black, Alistair
Books, buildings and social engineering : early public libraries in Britain from past to present / Alistair Black, Simon Pepper and Kaye Bagshow. - Farnham : Ashgate, cop. 2009. - XIX, 465 p. : ill. ; 25 cm
Bibliogr.: p. 435-453.
ISBN 978-0-7546-7207-4
CímtárGyermekkönyvtárKönyvtárépítés, berendezésKönyvtártörténet -nemzetiKözművelődési könyvtár
Nagy-Britannia
Tft.: Pepper, Simon — Bagshaw,Kaye
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000002916444

Düren, Petra,
Praxishandbuch Strategische Planung und Controlling in Bibliotheken / Petra Düren, Regine Lipka. - Berlin : De Gruyter Saur, cop. 2019 . - VII, 158 p. : ill. ; 25 cm. - (De Gruyter Reference)
Bibliogr.: p. 149-156.
ISBN : 978-3-11-052590-8
Hatékonyság - Középtávú terv - Módszertani útmutató (forma) – Munkaszervezés - Normatívák, mutatószámok – Tervezés – Vezetés
Tft.: Lipka, Regine
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003773222

ISO 16439:2014(E) Information and documentation. Methods and procedures for assessing the impact of libraries = Information et documentation. Méthodes et procédures pour évaluer l'impact des bibliothèques / [ed. International Organization for Standardization]. - First edition. - 2014-04-15. - Genève : ISO, 2014. - VI, 82 p. ; 30 cm 
Hiteles fénymásolat
Felmérés — Hatékonyság — Statisztika — Szabvány -könyvtári (forma) — Társadalmi követelmények
Mt.: International Organization for Standardization (kiad.)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003667278

Gross, Melissa
Five steps of outcome-based planning and evaluation for public libraries / Melissa Gross, Cindy Mediavilla, Virginia A. Walter. - Chicago : ALA, 2016. - XIV, 102 p. ; 23 cm
Bibliogr.: p. 91-95.
ISBN 978-0-8389-1404-5
Hatékonyság — Igénykutatás könyvtári szolgáltatásokra — Közművelődési könyvtár — Módszertani útmutató (forma) — TervezésEgyesült Államok
Tft.: Mediavilla, Cindy — Walter, Virginia A.
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003660473

Libraries and society : role, responsibility and future in an age of change / ed. by David Baker and Wendy Evans. - Oxford : Chandos, cop. 2011. - XLVI, 426 p. ; 24 cm. - (Chandos information professional series)
Bibliogr. a fejezetek végén
ISBN 978-1-84334-131-4
Gyűjteményes kiadvány -könyvtártudományi (forma)HozzáférhetőségInformációs műveltségInformációs társadalomJövő könyvtáraTársadalmi követelmények
Mt.: Baker, David (szerk.) — Evans, Wendy (szerk.)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003661498

Markless, Sharon
Evaluating the impact of your library / Sharon Markless and David Streatfield. - London : Facet, 2007, cop. 2006. - XVIII, 170 p. ; 25 cm
ISBN 978-1-85604-488-2
Hatékonyság — Munkaszervezés — Normatívák, mutatószámok — Szolgáltatások használata — Vezetés
Tft.: Streatfield, David
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000002657756

Management, marketing and promotion of library services : based on statistics, analyses and evaluation / ed. by Trine Kolderup Flaten. - München : Saur, 2006. - 462 p. ; 21 cm. - (IFLA publications ; 120/121.) 
Bibliogr. a jegyzetekben
ISBN 3-598-21848-6
Hatékonyság — Konferenciai anyag -nemzetközi (forma) — Könyvtárpropaganda — Közművelődési könyvtár — Marketing — Statisztika – Norvégia, Bergen –K
Mt.: Kolderup Flaten, Trine (szerk.)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000002631545

Poll, Roswitha
Measuring quality : performance measurement in libraries / Roswitha Poll, Peter de Boekhorst. - 2nd rev. ed. - München : Saur, 2007. - 269 p. ; 21 cm. - (IFLA publications ; 127.)
Bibliogr.: p. 263-267.
ISBN 978-3-598-22033-3
Egyetemi könyvtárHatékonyságIrányelvek -könyvtáriKönyvtártudományi bibliográfia (forma)Közművelődési könyvtárNormatívák, mutatószámok
Tft.: Boekhorst,Peter de
Mt.: International Federation of Library Associations and Institutions. Section of University Libraries and other General Research Libraries (közread.)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000002743056

***

Közösségfejlesztési folyamatok mérés-értékelése : módszertani útmutató : Cselekvő közösségek, aktív közösségi szerepvállalás EFOP-1.3.1-15-2016-00001 / szerk. Dóri Éva ; [közread. a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, NMI Művelődési Intézet Nonprofit Közhasznú Kft.]. - [Szentendre] : Szabadtéri Néprajzi Múz. MOKK ; Budapest : NMI, 2019. - 136 p. : ill. ; 24 cm
Bibliogr.
ISBN : 978-615-5123-80-1
Együttműködés –helyi – Hatékonyság - Könyvtártudományi kutatás - Közművelődési intézmény - Módszertani útmutató (forma) – Múzeum - Társadalmi kezdeményezés – Magyarország
Mt.: Dóri Éva (1976-) (szerk.) — Szabadtéri Néprajzi Múzeum (Szentendre). Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (közread.) — NMI Művelődési Intézet Nonprofit Közhasznú Kft. (Budapest) (közread.)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003770645

Könyvtárak minőségi működésének értékelési rendszere / [közread. a] Könyvtári Intézet. - Budapest : Könyvtári Int., 2019. - 102, [14] p. : ill., részben színes ; 24 cm
Bibliogr.: p. [114-116].
ISBN : 978-963-201-647-4 fűzött
Együttműködés –szakterületi – Felmérés – Hatékonyság – Könyvtárminősítés – Munkafolyamat – Munkaszervezet – Vezetés – Magyarország
Mt.: Könyvtári Intézet (Budapest) (közread.)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003762060

MSZ ISO 11620:2019 Információ és dokumentáció. Könyvtári teljesítménymutatók / [közread. a] Magyar Szabványügyi Testület. - [Budapest] : MSZT, 2019. - 98 p. ; 30 cm
Az MSZ ISO 11620 szabvány angol nyelvű változatának 2019. április 1-jén meghirdetett magyar nyelvű változata.
Hatékonyság - Normatívák, mutatószámok - Szabvány -könyvtári (forma) – Szolgáltatások
Mt.: Magyar Szabványügyi Testület (közread.)
http://link.oszk.hu/libriurl.php?LN=hu&DB=KSZK&SRY=an&SRE=000003756222

 

TANULMÁNYOK, CIKKEK

 

Magyar nyelven feltárva (HUMANUS adatbázis):

 

Abram, Stephen
Ontario public libraries : using the BRIDGE toolkit to assess technology’s impact / by Stephen Abram, Elizabeth Glass, and Carmen Ho
In: Computers in libraries. – 38. (2018) 10., p. 33-36.
Címfordítás: Közkönyvtárak Ontarióban: a BRIDGE eszköztár használta a technológiához biztosított hozzáférés hatásának vizsgálatára
Felmérés; Hozzáférhetőség; Információs műveltség; Információtechnológia; Közművelődési könyvtár; Statisztika; Szolgáltatások használata; Társadalmi követelmények; digital literacy; digitális írástudás; digitális szakadék; hatásvizsgálat; Kanada

Al, Umut
Libraries as learning environments : the example of “Libraries for Everyone” / Umut Al [et al.]. – Bibliogr.
In: Library management. – 40. (2019) 1/2., p. 74-87.
Címfordítás: A könyvtárak mint tanulási környezetek: a „Libraries for Everyone” projekt példája
https://www.emerald.com/insight/publication/issn/0143-5124/vol/40/iss/1/2
Felmérés; Használók képzése; Hátrányos helyzetű olvasó; Igény; Könyvtárhasználat; Könyvtárügy; Városi könyvtár; Társadalmi követelmények; élethosszig tartó tanulás; könyvtári közösségfejlesztés; lifelong learning; Törökország
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/599727

Appleton, Leo
UK public library roles and value : a focus group analysis / Leo Appleton [et al.]. – Bibliogr.
In: Journal of librarianship and information science. – 50. (2018) 3., p. 275-283.
Címfordítás: A közkönyvtárak szerepe és értéke az Egyesült Királyságban: fókuszcsoportos vizsgálat
Felmérés; Könyvtárhasználat; Könyvtárkép; Közművelődési könyvtár; Társadalmi követelmények; hatásvizsgálat; Egyesült Királyság

Atkinson, Jeremy
Academic libraries and quality : an analysis and evaluation framework / Jeremy Atkinson. – Bibliogr.
In: New review of academic librarianship. – 23. (2017) 4., p. 421-441.
Címfordítás: Felsőoktatási könyvtárak és minőség: egy elemzési és értékelési keretrendszer
Felsőoktatási könyvtár; Hatékonyság; Könyvtárminősítés; Normatívák, mutatószámok; Statisztika; Szakirodalmi szemle; Customer Service Excellence; LibQUAL+

Baggett, Kevin
Frame by frame : using the ACRL Framework for Information Literacy to create a library assessment plan / Kevin Baggett, Virginia Connell, and Allie Thome
In: College & research libraries news. – 79. (2018) 4., p. 186-200.
Címfordítás: Könyvtárértékelési terv készítése az ACRL információs műveltségi keretrendszere alapján
https://crln.acrl.org/index.php/crlnews/issue/view/1092/showToc
Főiskolai könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Hatékonyság; Információs műveltség; Könyvtárminősítés; Normatívák, mutatószámok; Szolgáltatások; Egyesült Államok

Broad, Gayle
Public libraries : measuring their value / Gayle Broad, Jude Ortiz, and Sean Meades. – Bibliogr.
In: Public library quarterly. – 38. (2019) 3., p. 309-319.
Címfordítás: A közkönyvtárak értékének mérése
Hatékonyság; Hátrányos társadalmi helyzetű olvasó; Közművelődési könyvtár; Községi könyvtár; Normatívák, mutatószámok; Társadalmi követelmények; hatásvizsgálat; könyvtári közösségfejlesztés

Celere, Milena
Performance measurement and its impact on Brazilian public academic libraries / Milena Celere [et al.]. – Bibliogr.
In: Journal of librarianship and information science. – 51. (2019) 3., p. 579-590.
Címfordítás: Teljesítménymérés és annak hatása a brazíliai nyilvános felsőoktatási könyvtárakban
https://doi.org/10.1177/0961000617742452
Felmérés; Felsőoktatási könyvtár; Hatékonyság; Normatívák, mutatószámok; Szabvány -könyvtári; Vezetés; ISO 11620; LibQUAL+; teljesítményvizsgálat; Brazília

de Jager, Karin
Approaches to impact evaluation in academic libraries : a review of a new ISO standard / Karin de Jager. – Bibliogr. – Res. arab, francia, kínai, német, orosz és spanyol nyelven
In: IFLA journal. – 43. (2017) 3., p. 282-287.
Címfordítás: Megközelítések a felsőoktatási könyvtárak hatásának értékeléséhez: az új ISO szabvány elemzése
https://www.ifla.org/files/assets/hq/publications/ifla-journal/ifla-journal-43-3_2017.pdf
Felsőoktatási könyvtár; Hatékonyság; Könyvtárminősítés; Normatívák, mutatószámok; Szabvány -könyvtári; ISO 16439

Freeburg, Darin
The Knowledge Lens : equipping information professionals to spark innovation within organizations and society / Darin Freeburg. – Bibliogr.
In: Journal of education for library and information science. – 59. (2018) 4., p. 228-252.
Címfordítás: A tudásmenedzsment nézőpontja, avagy hogyan készítsük fel az információs szakembereket az innováció kultúrájának fejlesztésére a vállalatokban és a társadalomban?
https://www.utpjournals.press/toc/jelis/59/4
Információs társadalom; Információszervezés; Könyvtárosképzés -felsőfokú; Oktatási anyag; Társadalmi követelmények; Termelés információellátása; Knowledge Management; vállalati innováció

Gaha, Ula
The academic library’s contribution to student success : library instruction and GPA / Ula Gaha, Suzanne Hinnefeld, and Catherine Pellegrino. – Bibliogr.
In: College & research libraries. – 79. (2018) 6., p. 737-746.
Címfordítás: A felsőoktatási könyvtár hozzájárulása a hallgatói eredményességhez: a használóképzés és a tanulmányi átlagok összefüggése
https://crl.acrl.org/index.php/crl/issue/view/1108/showToc
Egyetemi hallgató; Főiskolai könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Hatékonyság; Egyesült Államok
Magyar nyelvű autoreferátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/589089

German, Elizabeth
Sharing the value and impact of outreach : taking a multifaceted approach to outreach / Elizabeth German, Sarah LeMire. – Bibliogr.
In: The journal of academic librarianship. – 44. (2018) 1., p. 66-74.
Címfordítás: A használók elérésének mérése és értékelése egy felsőoktatási könyvtárban: többoldalú megközelítés
Egyetemi könyvtár; Felmérés; Hatékonyság; Marketing; Rendezvény; Statisztika; outreach

Giannopoulou, Aggeliki
Increasing library intelligence by harmonizing assessment tools / Aggeliki Giannopoulou [et al.]. – Bibliogr.
In: LIBER quarterly. – 29. (2019) 1., p. 1-11.
Címfordítás: A könyvtárak hatásáról való tudásunk növelése az értékelőeszközök összehangolása révén
https://www.liberquarterly.eu/590/volume/29/issue/1/
Felmérés; Használó; Hatékonyság; Könyvtárügy; Tervezés; Vezetés; értékelés; hatásvizsgálat; ISO 2789; ISO 11620; ISO 16439; könyvtári menedzsment; LibQUAL+; teljesítményvizsgálat; Görögország

Irwin, Bill
Changing stakeholder expectations of library value / Bill Irwin and Kimberly Silk. – Bibliogr.
In: Public library quarterly. – 38. (2019) 3., p. 320-330.
Címfordítás: Hogyan változtassunk a fenntartók elvárásain a könyvtár értékét illetően?
Fenntartó szerv; Hatékonyság; Közművelődési könyvtár; Normatívák, mutatószámok; Statisztika; Szolgáltatások; értékelés; hatásvizsgálat

Kyrillidou, Martha
Academic library assessment : barriers and enablers for global development and implementation / Martha Kyrillidou. – Bibliogr.
In: College & research libraries news. – 79. (2018) 10., p. 566-570.
Címfordítás: A felsőoktatási könyvtárak teljesítményértékelése: mi gátolja és mi segíti elő a nemzetközi fejlődést?
https://crln.acrl.org/index.php/crlnews/issue/view/1116/showToc
Felsőoktatási könyvtár; Hatékonyság; Könyvtárminősítés; Nemzetközi helyzetkép; Normatívák, mutatószámok; Statisztika; Szabvány -könyvtári; LibQUAL+

Laitinen, Markku Antero
Aspects of measuring the impact of new innovations in Finnish libraries / Markku Antero Laitinen. – Bibliogr.
In: Library management. – 40. (2019) 3/4., p. 262-271.
Címfordítás: Az innovatív szolgáltatások hatásának vizsgálata a finn könyvtárakban
https://www.emerald.com/insight/publication/issn/0143-5124/vol/40/iss/3/4
Felmérés; Használó; Hatékonyság; Normatívák, mutatószámok; Szabvány -könyvtári; Szolgáltatások; ISO 11620; ISO 16439; ISO 18461; Net Promoter Score; Finnország
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/604034

Larsen, Håkon
Archives, libraries and museums in the Nordic model of the public sphere / Håkon Larsen. – Bibliogr.
In: Journal of documentation. – 74. (2018) 1., p. 187-194.
Címfordítás: Levéltárak, könyvtárak és múzeumok a közszféra skandináv modelljében
https://www.emeraldinsight.com/toc/jd/74/1
Közgyűjtemény; Közművelődés; Társadalmi követelmények
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/568520

Lopez, Samantha
Project Outcome results in action / Samantha Lopez
In: Public library quarterly. – 37. (2018) 2., p. 150-165.
Címfordítás: Project Outcome: eszköz a könyvtári programok és szolgáltatások értékelésére
Hatékonyság; Közművelődési könyvtár; Normatívák, mutatószámok; Rendezvény; Szolgáltatások; Társadalmi követelmények; Egyesült Államok
Magyar nyelvű autoreferátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/582397

Martin, Heather J.
The Goldilocks Method : demonstrating your value in small, medium, & large bites / Heather J. Martin and Carrie Grinstead. – Bibliogr.
In: Journal of hospital librarianship. – 19. (2019) 3., p. 258-264.
Címfordítás: Az Aranyhaj-módszer: bizonyítsuk értékünket kicsi, közepes és nagy méretben
Fenntartó szerv; Jelentés -évi, többévi; Kórházi könyvtár -betegeké; Középtávú terv; Normatívák, mutatószámok; Statisztika; Szakkönyvtár -egészségügyi; információvizualizáció; Egyesült Államok
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/608508

Mross, Emily
Partners in financial literacy : outreach to student entrepreneurs / Emily Mrossa and Lauren Reiter. – Bibliogr.
In: College & research libraries news. – 80. (2019) 10., p. 575-579.
Címfordítás: Partnerek a pénzügyi információs műveltség terén: a vállalkozó egyetemi hallgatók megszólítása
https://crln.acrl.org/index.php/crlnews/issue/view/1559/showToc
Egyetemi hallgató; Felsőoktatási könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Információs műveltség; Kommunikáció -használókkal; Marketing; Rendezvény; Termelés információellátása; outreach; pénzügyi információ; startup; Egyesült Államok

Noh, Younghee
A study on the library’s cultural value based on the perceptions of users and librarians in Korea / Younghee Noh. – Bibliogr.
In: Libri. – 69. (2019) 4., p. 275-302.
Címfordítás: A könyvtár kulturális értékének vizsgálata a koreai könyvtárosok és könyvtárhasználók véleménye alapján
https://doi.org/10.1515/libri-2018-0016
Feladatkör; Felmérés; Igény; Közművelődési könyvtár; Társadalmi követelmények; Dél-Korea

Oelschlegel, Sandy
Librarians promoting changes in the health care delivery system through systematic assessment / Sandy Oelschlegel [et al.]. – Bibliogr.
In: Medical reference services quarterly. – 37. (2018) 2., p. 142-152.
Címfordítás: Könyvtárosok az egészségügyi ellátórendszer változásáért – módszeres értékeléseken keresztül
Egyetemi könyvtár -egészségügyi; Használók képzése; Hatékonyság; Információs műveltség; Társadalmi követelmények

Ottosen, Terri
Health information literacy awareness and capacity building : present and future / Terri Ottosen, Nandita S. Mani and Megan N. Fratta. – Bibliogr. – Res. arab, francia, kínai, német, orosz és spanyol nyelven
In: IFLA journal. – 45. (2019) 3., p. 207-215.
Címfordítás: Egészségügyi információs műveltség és kompetenciabővítés: jelen és jövőbeli kilátások
https://www.ifla.org/files/assets/hq/publications/ifla-journal/ifla-journal-45-3_2019.pdf
Egyesület -könyvtári -nemzetközi; Használók képzése; Hozzáférhetőség; Információs műveltség; Közérdekű tájékoztatás; Közművelődési könyvtár; Nemzetközi helyzetkép; Szakkönyvtár -egészségügyi; Társadalmi követelmények; e-esélyegyenlőség; health literacy; könyvtári közösségfejlesztés; közegészségügy; Egyesült Államok
Magyar nyelvű autoreferátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/608074

Reiter, Lauren
Beyond face value : evaluating research consultations from the student perspective / Lauren Reiter and Carmen Cole. – Bibliogr.
In: Reference & user services quarterly. – 59. (2019) 1., p. 23-30.
Címfordítás: Túl a névértéken: a kutatási konzultációk értékelése a hallgatók nézőpontjából
https://journals.ala.org/index.php/rusq/issue/view/746/showToc
Egyetemi hallgató; Felmérés; Felsőoktatási könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Hatékonyság; Kutatás információellátása; Referensz; Tájékoztató munka; használói elégedettségmérés; Egyesült Államok

Santiago, Ariana
Evaluating academic library outreach to determine return on investment for student success / Ariana Santiago [et al.]. – Bibliogr.
In: Journal of library administration. – 59. (2019) 4., p. 359-372.
Címfordítás: A hallgatók megszólítására tett erőfeszítések értékelése a megtérülési ráta meghatározása érdekében, a hallgatói eredményesség tükrében
Egyetemi hallgató; Felmérés; Felsőoktatási könyvtár; Hatékonyság; Kommunikáció -használókkal; Normatívák, mutatószámok; Oktatás információellátása; Rendezvény; értékelés; outreach; ROI; return on investment; tanulás

Stenstrom, Cheryl
A review exploring the facets of the value of public libraries / Cheryl Stenstrom, Natalie Cole and Rachel Hanson. – Bibliogr.
In: Library management. – 40. (2019) 6/7., p. 354-367.
Címfordítás: A közkönyvtárak értékének vetületei: szakirodalmi áttekintés
https://www.emerald.com/insight/publication/issn/0143-5124/vol/40/iss/6/7
Feladatkör; Felmérés; Hatékonyság; Közművelődési könyvtár; Szakirodalmi szemle; Szolgáltatások; Társadalmi követelmények; könyvtári közösségfejlesztés; Egyesült Államok

Summers, Sarah
Public libraries as cultural hubs in disadvantaged communities : developing and fostering cultural competencies and connections / Sarah Summers and Steven Buchanan. – Bibliogr.
In: The library quarterly. – 88. (2018) 3., p. 286-302.
Címfordítás: A közkönyvtárak mint kulturális csomópontok a hátrányos helyzetű közösségekben: a kulturális kompetenciák és kapcsolatok fejlesztése és ösztönzése
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
Feladatkör; Hátrányos társadalmi helyzetű olvasó; Közművelődési könyvtár; Rendezvény; Szolgáltatások; Társadalmi követelmények; könyvtári közösségfejlesztés; kulturális tőke; Egyesült Államok; Egyesült Királyság
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/591135

Taylor, Mary Virginia
Demonstrating value in federal medical center libraries / Mary Virginia Taylor and Priscilla L. Stephenson. – Bibliogr.
In: Medical reference services quarterly. – 37. (2018) 4., p. 403-412.
Címfordítás: A szövetségi egészségügyi központok könyvtárai és hozzáadott értékük igazolása
Egyesület -könyvtári -nemzeti; Felmérés; Hatékonyság; Kórházi könyvtár -betegeké; Referensz; Statisztika; Szakkönyvtár -egészségügyi; Egyesült Államok
Magyar nyelvű referátum:
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/595403

Town, Stephen
The Value Scorecard / Stephen Town. – Bibliogr.
In: Information and learning sciences. – 119. (2018) 1/2., p. 25-38.
Címfordítás: Értékalapú keretrendszer könyvtári teljesítményméréshez
https://www.emeraldinsight.com/toc/ils/119/1%2F2
Felmérés; Hatékonyság; Statisztika; Társadalmi követelmények; Tudományos és szakkönyvtárak

Urquhart, Christine
Principles and practice in impact assessment for academic libraries / Christine Urquhart. – Bibliogr.
In: Information and learning sciences. – 119. (2018) 1/2., p. 121-134.
Címfordítás: A felsőoktatási könyvtárak hatásvizsgálatának elmélete és gyakorlata
https://www.emeraldinsight.com/toc/ils/119/1%2F2
Felmérés; Felsőoktatási könyvtár; Hatékonyság; Statisztika; Szakirodalmi szemle; hatásvizsgálat

Xi, Qingkui
Case studies and comparison between two models for assessing library service quality / Qingkui Xi [et al.]. – Bibliogr.
In: The electronic library. – 36. (2018) 6., p. 1099-1113.
Címfordítás: A könyvtári szolgáltatások értékelése kétféle modell segítségével: esettanulmány és összehasonlító elemzés
https://www.emeraldinsight.com/toc/el/36/6
Egyetemi könyvtár; Felmérés; Hatékonyság; Szolgáltatások; Kína; Analytic Hierarchy Process; LibQUAL+

 

Teljes szövegű eléréssel (ProQuest, EBSCO és Emerald adatbázisok):

 

Appleton, L. (2018). Qualitative methods for engaging students in performance measurement. Information and Learning Science, 119(1), 64-76. doi: http://dx.doi.org/10.1108/ILS-09-2017-0093

Ayre, S., Brettle, A., Gilroy, D., Knock, D., Mitchelmore, R., Pattison, S., Smith, S., & Turner, J. (2018). Developing a generic tool to routinely measure the impact of health libraries. Health Information & Libraries Journal, 35(3), 227–245. doi: https://doi.org/10.1111/hir.12223

Bernabè, A., & Tinti, P. (2020). Universities, third mission and academic libraries’ heritage. towards an assessment scheme. JLIS.it, 11(1), 56-72. doi: http://dx.doi.org/10.4403/jlis.it-12588

Calvert, P., & Goulding, A. (2015). Narratives and stories that capture the library's worth. Performance Measurement and Metrics, 16(3), 276-288. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/1735302871?accountid=27464

Cheng, S. L., & Kuan, Y. W. (2019). Advances in intellectual capital performance measurement: A state-of-the-art review. The Bottom Line, 32(2), 118-134. doi: http://dx.doi.org/10.1108/BL-12-2018-0051

Creaser, C. (2018). Assessing the impact of libraries – the role of ISO 16439. Information and Learning Science, 119(1), 87-93. doi: http://dx.doi.org/10.1108/ILS-05-2017-0037

de Jager, K. (2015). Place matters: Undergraduate perceptions of the value of the library. Performance Measurement and Metrics, 16(3), 289-302. doi: http://dx.doi.org/10.1108/PMM-08-2015-0021

Domenico, G. D. (2020). Sustainable. libraries in the time of ecological crisis (notes in the margin of going green). JLIS.it, 11(1), 36-55. doi: http://dx.doi.org/10.4403/jlis.it-12604

Głowacka, E. (2019). Research on the impact of academic libraries – areas, methods, indicators. Library Management, 40(8/9), 583-592. doi: https://doi.org/10.1108/LM-02-2019-0005

Henczel, S. (2014). The impact of library associations: Preliminary findings of a qualitative study. Performance Measurement and Metrics, 15(3), 122-144. doi: http://dx.doi.org/10.1108/PMM-07-2014-0025

Hussain, W., & Spady, W. G. (2017). Specific, generic performance indicators and their rubrics for the comprehensive measurement of ABET student outcomes. Paper presented at 2017 ASEE Annual Conference & Exposition, Columbus, Atlanta: American Society for Engineering Education-ASEE. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2317816915?accountid=27464

Jordão, R. V. D. & Vander Ribeiro, d. A. (2017). Performance measurement, intellectual capital and financial sustainability. Journal of Intellectual Capital, 18(3), 643-666. doi: http://dx.doi.org/10.1108/JIC-11-2016-0115

Khan, Y., Brown, A. D., Gagliardi, A. R., O’Sullivan, T., Lacarte, S., Henry, B., & Schwartz, B. (2019). Are we prepared? The development of performance indicators for public health emergency preparedness using a modified Delphi approach. PLoS One, 14(12) doi: http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0226489

Kumar, A., & Mahajan, P. (2019). Library performance assessment of service quality through LibQUAL: The case of Maharshi Dayanand University (MDU), Rohtak (India). Library Philosophy and Practice,1-17. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2299764143?accountid=27464

Laine, T., & Laitinen, M. A. (2019). The Finna service: Meeting the new measurement challenges in libraries. Library Management, 40(1), 2-11. doi: http://dx.doi.org/10.1108/LM-02-2018-0007

Leonor, G. P., & Ochôa, P. (2019). Information science’s contributions towards emerging open evaluation practices. Performance Measurement and Metrics, 20(1), 2-16. doi: http://dx.doi.org/10.1108/PMM-05-2018-0015

Martin-Sardesai, A., & Guthrie, J. (2018). Human capital loss in an academic performance measurement system. Journal of Intellectual Capital, 19(1), 53-70. doi: http://dx.doi.org/10.1108/JIC-06-2017-0085

Matthews, J. (2015). Assessing outcomes and value: It's all a matter of perspective. Performance Measurement and Metrics, 16(3), 211-233. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/1735302875?accountid=27464

Oufkir, l., & Kassou, I. (2019). Performance measurement for knowledge management project: Model development and empirical validation. Journal of Knowledge Management, 23(7), 1403-1428. doi: http://dx.doi.org/10.1108/JKM-08-2018-0497

Paul, M. (2019). Social impact of Polish public libraries: Quantitative research instrument and preliminary findings. Performance Measurement and Metrics, 20(3), DOI: https://doi.org/10.1108/PMM-08-2019-0037

Pecori, R., Suraci, V., & Ducange, P. (2019). Efficient computation of key performance indicators in a distance learning university. Information Discovery and Delivery, 47(2), 96-105. doi: http://dx.doi.org/10.1108/IDD-09-2018-0050

Poll, R. (2018). Quality in museums and libraries: A comparison of indicators. Performance Measurement and Metrics, 19(2), 90-100. doi: http://dx.doi.org/10.1108/PMM-10-2017-0049

Popescu, E. (2019). Libraries relevance in the digital age: A study on romanian researchers' expectations. Information and Communication Sciences Research,(23), 17-39, 65-66, 69. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2394969413?accountid=27464

Raspopovic, M., & Jankulovic, A. (2017). Performance measurement of e-learning using student satisfaction analysis. Information Systems Frontiers, 19(4), 869-880. doi: http://dx.doi.org/10.1007/s10796-016-9636-z

Salisbury, F., & Peasley, J. (2018). Measuring the academic library. Information and Learning Science, 119(1), 109-120. doi: http://dx.doi.org/10.1108/ILS-07-2017-0068

Sørensen, K. M. (2020). The values of public libraries: a systematic review of empirical studies of stakeholder perceptions. Journal of Documentation, 76(4), doi: https://doi.org/10.1108/JD-10-2019-0201

Streatfield, D., & Markless, S. (2019). Impact evaluation and IFLA. Performance Measurement and Metrics, 20(2), 105-122. doi: http://dx.doi.org/10.1108/PMM-03-2019-0008

Streatfield, D., Abisla, R., Al, U., Bunescu, V., Dewata, Y., Garroux, C., Greeb, D., Maister, A., Paley, J., Sharma, S., Sharma, T., Soydal, İ. & Trần, T.T.T. (2019). Global Libraries impact planning and assessment progress: Part 2. Performance Measurement and Metrics, 20(2), 85-104. doi: http://dx.doi.org/10.1108/PMM-03-2019-0007

Streatfield, D., Abisla, R., Bunescu, V., Chiranov, M., Garroux, C., Maister, A., Martín, L. G., Paley, J. & Rae-Scott, S. (2019). Innovative impact planning and assessment through global libraries. Performance Measurement and Metrics, 20(2), 74-84. doi: http://dx.doi.org/10.1108/PMM-03-2019-0010

Streatfield, D., Paley, J., Al, U., Andrade Blanco, P., Chiranov, M., Cruz Silva, L.M., Devetakova, L.N., Dewata, Y., Dryžaite, I., Farquharson, F., Kochanowicz, M., Liubyva, T., López Naranjo, A., Phan, Q.T., Ralebipi-Simela, R., Soydal, I., Taolo, R., Trần, T.T.T. & Tkachuk, Y. (2015), Global Libraries impact planning and assessment progress. Performance Measurement and Metrics, 16(2), 109-131. doi: https://doi.org/10.1108/PMM-05-2015-0015

 

A bibliográfia az alábbi linken letölthető: https://www.ki.oszk.hu/sites/default/files/dokumentumtar/valogatott_bibl...

Összeállította: Bódog András és Szabó Piroska

Share

 

Kapcsolat

Cím: 1016 Budapest, Szent György tér 4-6. (Budavári Palota F épület)
Postacím: OSZK KI KSZK, 1827 Budapest

Tel: +36 1 224-3725

Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.