+36 1 224-3788Elérhetőségek
A referáló rovat teljes anyagában a Humanus adatbázisban lehet böngészni, legegyszerűbben a részadatbázis megjelölésével (most: KF 2017/4).
A Szlovák Nemzeti Könyvtár e-learning portálját mutatja be a 215. sz. referátumban összefoglalt cikk, a 217. sz. pedig az Európai Információs Műveltségi Konferencia (ECIL) létrejöttének történetét és jelenét tekinti át.
A 219. sz. referátum a Német Nemzeti Könyvtárról szóló törvény életbelépésének 10. évfordulója kapcsán arról számol be, hogy ez idő alatt milyen eredményeket ért el a könyvtár a hálózati kiadványok gyűjtésében és feltárásában.
A felsőoktatási könyvtári tájékoztató szakember új szerepét vizsgálja a 220. sz. referátumban ismertetett cikk, a 223. sz. pedig a fenntartható tanulás környezet kialakítását mutatja be egy amerikai egyetemi könyvtárban. A brit egyetemi könyvtárak gyűjteményfejlesztési gyakorlatáról ad áttekintést a 229. sz. referátum.
A finn közkönyvtárak helyzetét és az új közkönyvtári törvény hatását elemzi a 225. sz. referátumban tömörített cikk, melynek címe: Árnyak a finn könyvtárügy felett.
A 228. sz. referátumból megtudhatjuk, mit jelent az inside-out library (kifelé nyitó könyvtár), illetve a facilitated collection (a hozzáférést segítő gyűjtemény). Az állományapasztás gyakorlatáról is olvashatunk két példát (230. és 231. sz. referátum).
A hangzó anyagok digitalizálási munkálatainak megtervezéséhez és végrehajtásához nyújt segítséget a 234. sz. referátumban ismertetett cikk. A digitális használat kíméli a papíralapú kiadványokat – erre próbálják felhívni az olvasók figyelmét a Német Nemzeti Könyvtár munkatársai, akiknek cikkét a 235. sz. referátum foglalja össze.
A 240. sz. referátumban felvázolt vizsgálat célja annak megállapítása volt, hogyan segíti a katalógusban a használói tartalom az olvasmányajánlást.
Segítő állatok a könyvtárban – hogyan alakítsunk ki jó gyakorlatot, ezt mutatja be a 245. sz. referátumban ismertetett amerikai cikk, a következő (246. sz.) szintén amerikai példa alapján pedig azt, hogyan segítheti a közkönyvtár az üzleti vállalkozásokat.
A 249. sz. referátum egy USA-beli vizsgálatról számol be, amely a közösségi média használatát mérte fel kiválasztott felsőoktatási könyvtárak körében.
További témák: használói élmény és a személyes adatok védelme (250. sz. referátum), „Értik-e a hallgatók az információs műveltség nyelvét?” (257. sz. referátum), információs szakemberek technológiai készségei (259. sz. referátum), a nagy digitális könyvtárakban található tartalom minősége és hatása a referensz szolgáltatásokra (261. sz. referátum) és még számos érdekesség várja az olvasókat ebben a számban is!
Jó böngészést kívánunk!
Cím: 1016 Budapest, Szent György tér 4-6. (Budavári Palota F épület)
Postacím: 1276 Budapest, Pf. 1205
Tel: +36 1 224-3725
Email: kszk@oszk.hu