A könyvtári keresőrendszerekben szereplő nyílt felhasználású tankönyvek így könnyebben újrafelhasználhatók. E cél eléréséhez több különböző lépés szükséges lehet – a kiindulási ponttól függően.
Bárki, aki javítani szeretné a nyílt felhasználású tankönyvek visszakereshetőségét a saját rendszerében, kiválaszthatja a saját helyzetének leginkább megfelelő lépéseket – saját tudása és tapasztalata alapján.
A lépések a következőket tartalmazzák:
0. lépés: „Miért a nyílt felhasználású tankönyvek?” – Gondoljuk át a kiindulási pontunkat és a nemzeti vagy egyéb körülményeket;
1. lépés: Nyílt felhasználású tankönyvek felvétele a gyűjteménybe;
2. lépés: Kommunikáció az intézményen belül;
3. lépés: A tanárok támogatása;
4. lépés: Intézményi változások előmozdítása monitoring és értékelés révén.
A kiadvány mellékleteiben már létező nyílt felhasználású tankönyvgyűjtemények példáit, metaadatokat és licencinformációkat találunk, valamint további, a témához kapcsolódó dokumentumot.