+36 1 224-3788Elérhetőségek
Válogatott bibliográfia a Könyvtártudományi Szakkönyvtárból 2010-2018
a K2 továbbképzési sorozat 2018.12.04-i műhelynapjához
Oktatástámogatás elektronikus és online eszközökkel
A tételek a HUMANUS adatbázisból válogatva, visszamenőleges időrendi sorrendben, a magyar referátum linkjeivel ellátva szerepelnek.
(Az előfizetett adatbázisokban található cikkek csak az OSZK épületén belül érhetők el, de kérésre e-mailben elküldjük. kszk@oszk.hu)
2018
Wang, Mei-Ling
Student learning outcomes assessment for an information organization curriculum based on the Kirkpatrick framework / Mei-Ling Wang. – Bibliogr.
In:Libri. – 68. (2018) 1., p. 43-57. Címfordítás: A hallgatói eredményesség mérése egy információszervezési kurzuson a Kirkpatrick keretrendszer alapján
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/570081
Dokumentumleírás; Egyetemi hallgató; Felmérés; Hatékonyság; Könyvtárosképzés -felsőfokú; Oktatási anyag; Tajvan; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 374
Bánkeszi Katalin
Módszertan és eszköztár elektronikus tanulási környezetben/ Bánkeszi Katalin, Szepesi Judit. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:Könyvtári figyelő. – 28. (2018) 3., p. 377–390.
http://ki2.oszk.hu/kf/2018/10/modszertan-es-eszkoztar-elektronikus-oktatasi-kornyezetben/#more-11827– Előfizetők számára online elérhető. (A Könyvtári Figyelő elektronikus felületén 2 szám késéssel érhetők el a nyomtatott lapszámok cikkei.)
Oktatás -számítógéppel; Oktatási módszer; Oktatási anyag; Távoktatás; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 365
Bánkeszi Katalin
E-learning szerkesztő tanfolyam a Könyvtári Intézetben/ Bánkeszi Katalin, Szepesi Judit
In:Könyv, könyvtár, könyvtáros. – 27. (2018) 3., p. 20-23.
http://ki2.oszk.hu/3k/2018/07/e-learning-szerkeszto-tanfolyam-a-konyvtari-intezetben/#more-9643
Könyvtári Intézet (Budapest). Oktatási és Humánerőforrás-fejlesztési Osztály
Könyvtárosképzés, dokumentálóképzés; Módszertani központ; Oktatás -számítógéppel; Távoktatás; Továbbképzés; Magyarország, Budapest
Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2089
Bánkeszi Katalin
Az elektronikus tananyag/ Bánkeszi Katalin, Szepesi Judit. – (E-learning és a könyvtárak). – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:Könyvtári figyelő. – 28. (2018) 2., p. 247-256.
http://ki2.oszk.hu/kf/2018/07/az-elektronikus-tananyag/Előfizetők számára online elérhető. (A Könyvtári Figyelő elektronikus felületén 2 szám késéssel érhetők el a nyomtatott lapszámok cikkei.)
Elektronikus publikáció; Oktatás -számítógéppel; Oktatási anyag; Szabvány; Távoktatás; Magyarország; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 365
2017
Cunningham, Paige D.
Bridging the distance : using interactive communication tools to make online education more social / Paige D. Cunningham. – Bibliogr. 58 tétel
In:Library trends. – 65. (2017) 4., p. 589-614.
Címfordítás: A távolság áthidalása: interaktív kommunikációs eszközök használata a távoktatásban - magyar referátummal
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/565743
Kommunikáció; Könyvtárosképzés -felsőfokú; Online üzemmód; Távoktatás; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 372
Bánkeszi Katalin
E-learning és a könyvtárak : előszó a sorozathoz/ Bánkeszi Katalin. – Res. angol nyelven
In:Könyvtári figyelő. – 27. (2017) 4., p. 540.
http://ki2.oszk.hu/kf/2018/01/eloszo-a-sorozathoz/
Folyóirat -könyvtári; Távoktatás; Magyarország; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 365
Bánkeszi Katalin
Az elektronikus tanulás, avagy Gondolatok az e-learning világáról/ Bánkeszi Katalin, Szepesi Judit. – (E-learning és a könyvtárak). – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:Könyvtári figyelő. – 27. (2017) 4., p. 541-548.
Digitalizálás; Közgyűjtemény; Oktatás -számítógéppel; Távoktatás; Magyarország; Digitális Nemzet Fejlesztési Program; Digitális Jólét Program; Digitális Oktatási Stratégia; DOS; Közgyűjteményi Digitalizálási Stratégia 2017-2025; KDS ; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 365
Egri Krisztina
Game on! : gamifikáció alkalmazása a könyvtári informatika oktatásában/ Egri Krisztina
In:Könyvtári figyelő. – 27. (2017) Cselekvő közösségek klsz., p. 76-81. : ill., 7 ábra
http://ki2.oszk.hu/kf/2018/02/game-on/#more-11320
Szent István Egyetem (Gödöllő). Állatorvos-tudományi Kar (Budapest)
Didaktika -felsőoktatási; Egyetemi hallgató; Felsőoktatási intézmény; Használók képzése -felsőoktatásban; Játék; Magyarország, Budapest; gamifikáció; játékosítás; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 365
Folmar, David
Game it up! : using gamification to incentivize your library / David Folmar. – Lanham : Rowman & Littlefield, cop. 2015. – XIII, 133 p. : ill. ; 23 cm. – (Library technology essentials ; 7.). – Bibliogr.: p. 127-129. – ISBN 978-1-4422-5335-3
Esettanulmány (forma); Információtechnológia; Játék; Könyvtárpropaganda; Tervezés
Ismertetés:Játsszunk a könyvtárban! / Csikász-Nagy Ágnes In:Könyvtári figyelő. – 27. (2017) Cselekvő közösségek klsz., p. 101-102.
https://cselekvokozossegek.hu/wp-content/uploads/Konyvtari.Figyelo.CSK_.kulonszam.pdf
101-102. p.
Dreisiebner, Stefan
Entwicklung und Evaluierung einer Plattform zur Vermittlung von Informationskompetenz : Vorstellung des von der Europäischen Union geförderten Projekts "Information Literacy Online" / Stefan Dreisiebner und Thomas Mandl
In:Bibliotheksdienst. – 51. (2017) 9., p. 763-770.
Címfordítás: Platform kifejlesztése és értékelése az információs műveltség oktatására: az Európai Unió által támogatott "Information Literacy Online" nevű projekt bemutatása – magyar nyelvű autoreferátummal
Használók képzése -felsőoktatásban; Információs műveltség; Távoktatás; ILO; Information Literacy Online; MOOC; Massive Open Online Course; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 1300
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/564351
Feberová, Jitka
Knihovny a e-learning / Jitka Feberová [et al.]. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:ITlib. – 20. (2017) 2., p. 30-35.
Címfordítás: A könyvtárak és az e-learning - magyar referátummal
Egyetemi könyvtár; Információs társadalom; Információtechnológia; Kiadói tevékenység -könyvtárban; Távoktatás; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2683
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/563809
Gauld, Craig
Distance learning for information professionals : a practical, reality-driven model for postgraduate education / Craig Gauld and Patricia Whatley. – Bibliogr. 10 tétel
In:Education for information. – 33. (2017) 2., p. 121-133.
Címfordítás: Távoktatás információs szakemberek számára: gyakorlati modell posztgraduális képzéshez – magyar nyelvű autoreferátummal
Felnőttoktatás; Könyvtárosképzés -posztgraduális; Oktatási módszer; Távoktatás; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2255
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/563820
Lamb, Annette
Debunking the librarian ‘gene’ : designing online information literacy instruction for incoming library science students / Annette Lamb. – Bibliogr.
In:Journal of education for library and information science. – 58. (2017) 1., p. 15-26.
Címfordítás: A „könyvtárosi gén” megtalálása: Online információs műveltség oktatása tanulmányaik elején járó könyvtár szakos hallgatók számára – magyar referátummal
Felmérés; Információs műveltség; Könyvtárosképzés -felsőfokú; Könyvtáros-utánpótlás; Távoktatás; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 1081
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/555380
Rimland, Emily
Design principles for digital badges used in libraries / Emily Rimland and Victoria Raish. – Bibliogr.
In:Journal of electronic resources librarianship. – 29. (2017) 4., p. 211-220.
Címfordítás: A digitális jelvények könyvtári használatának alapelvei
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/569979
Didaktika -felsőoktatási; Felsőoktatási könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Információs műveltség; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2822
Rivera, Eduardo
Flipping the classroom in freshman English library instruction : a comparison study of a flipped class versus a traditional lecture method / Eduardo Rivera. – Bibliogr.
In:New review of academic librarianship. – 23. (2017) 1., p. 18-27.
Címfordítás: A fordított osztályterem modelljének alkalmazása az elsőéves egyetemi hallgatók könyvtári információs műveltségi képzésein: a hagyományos előadási módszer és a fordított osztályterem összehasonlító vizsgálata
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/570145
Didaktika -felsőoktatási; Egyetemi hallgató; Egyetemi könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Hatékonyság; Információs műveltség; Oktatáspszichológia; fordított osztályterem; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2603
2016
BátfaiMária Erika
DUPress nyílt hozzáférésű e-jegyzetek/ Bátfai Mária Erika, Csüllög Mihály, Orbán Anita Krisztina. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In:Tudományos és műszaki tájékoztatás. – 63. (2016) 11., p. 415-427. : ill., 7 ábra, 7 tábl.
Címfordítás: DUPress open-access e-notes
http://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/771/921
DUPress (Debrecen) ; Debreceni Egyetem; Egyetemi hallgató; Elektronikus dokumentum; Használói szokások; Könyvkiadás; Tankönyv; Magyarország, Debrecen; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 653
Bubekina, Nataliâ Vladimirovna
Distancionnoe obučenie v biblotekah : informacionnyj obzor èlektronnyh istočnikov / Nataliâ Vladimirovna Bubekina
In:Vestnik BAE. – (2016) 3., p. 39-42.
Címfordítás: Távoktatás a könyvtárakban: az elektronikus források áttekintése – magyar referátummal
Könyvtárosképzés, dokumentálóképzés; Tanterv, óraterv; Távoktatás; Továbbképzés; Oroszország; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2715
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/544612
Dudareva, Ekaterina Borisovna
Stanovlenie distancionnogo obrazovaniâ v Učebnom centre Rossijskoj gosudarstvennoj bibloteki : ot koncepcii k realizacii / Ekaterina Borisovna Dudareva
In:Vestnik BAE. – (2016) 3., p. 37-38.
Címfordítás: Távoktatás az Orosz Állami Könyvtár Oktatóközpontjában: a koncepciótól a megvalósításig – magyar referátummal
Nemzeti könyvtár; Távoktatás; Továbbképzés; Oroszország; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2715
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/544510
Hollá, Eva
E- learningový portál Slovenskej národnej knižnice / Eva Hollá. – Res. angol nyelven
In:Knižnica. – 17. (2016) 4., p. 42-47.
Címfordítás: A Szlovák Nemzeti Könyvtár e-learning portálja – magyar referátummal
http://www.snk.sk/images/Edicna_cinnost/Casopis_Kniznica/2016/Kniznica_2016_04.pdf
Nemzeti könyvtár; Portál; Szoftver; Távoktatás; Továbbképzés; Szlovákia; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2661
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/549020
Horváth Zoltánné
„MOOCs ” – tömeges, nyílt, online közösségi oktatás a hálón – Massive, open, online courses”/ Horváth Zoltánné
In:Könyvtárvilág [elektronikus dok]. – 4. (2016) 6., ill., 1 fotó
Egyesület -könyvtári -nemzetközi; Hozzáférhetőség; Információs műveltség; Társadalmi követelmények; Távoktatás; Massive, open, online courses; MOOCs; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2896
Pun, Raymond
Winning ways to gamify your library services / Raymond Pun
In:Computers in libraries. – 36. (2016) 9., p. 12-15.
Címfordítás: Sikeres módok, ahogy a könyvtári szolgáltatások játékossá tehetők - magyar referátummal
Használók képzése; Játék; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2747
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/538941
Snyder, Theresa R.
The thing was done in the library : animating an early eighteenth-century murder mystery / Theresa R. Snyder and Jen Rajchel. – Bibliogr.
In:College & undergraduate libraries. – 23. (2016) 2., p. 193-203.
Címfordítás: Egy 18. század elejei gyilkossági rejtély megelevenítése a könyvtárban - magyar referátummal
Főiskolai könyvtár; Játék; Könyvtárpropaganda; Különgyűjtemény; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2580
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/544686
Zastrow, Jan
Gamification meets meaningful play : an inside look / Jan Zastrow
In:Computers in libraries. – 36. (2016) 10., p. 12-15.
Címfordítás: Betekintés a tanító játékosítás világába - magyar referátummal
Információtechnológia; Játék; Szoftver; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2747
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/538970
2015
Kőrösi Gábor
M-learning – a jelen vagy a jövő oktatási eszköze? : nemzetközi helyzetkép– felmérés a vajdasági magyar diákok okostelefon-használati szokásairól / Kőrösi Gábor, Námesztovszki Zsolt, Esztelecki Péter. – Bibliogr.
In:Új pedagógiai szemle. – 65. (2015) 1/2., p. 102-109. : ill., 5 tábl.
http://www.ofi.hu/sites/default/files/attachments/upsz_2015_1_2_belivnet.pdf
Középiskolás; Magyarok -más országban; Mobilkommunikáció; Távoktatás; Felmérés (forma); Vajdaság; digitális bennszülöttek; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: 35/15-1
Németh Márton (1978-)
Szemelvények a MoodleMoot 2015 konferenciáról/ Németh Márton, Sinka Róbert
In:Könyv, könyvtár, könyvtáros. – 24. (2015) 9., p. 28-33.
http://ki.oszk.hu/3k/2016/01/szemelvenyek-a-moodlemoot-2015-konferenciarol/#more-7356
MoodleMoot Konferencia (2015) (Budapest)
Konferencia -rokon területen; Szoftver; Távoktatás; Magyarország, Budapest; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2510
2014
Hauck, Stefan
E-Medien für Kinder und Jugendliche? : zwischen Babysitterersatz und Lesförderung : E-Book, Apps und Co / Stefan Hauck. – Res. angol és francia nyelven
In:BuB. – 66. (2014) 7/8., p. 528-531.
Címfordítás: E-média gyermekek és fiatalok számára? Bébiszitter-pótló és olvasásfejlesztés között: e-könyvek, applikáció és társaik - magyar referátummal
Elektronikus könyv; Gyermek- és ifjúsági olvasók; Ifjúság nevelése olvasásra; Információtechnológia; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 316
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/495568
2013
Kratochvíl, Jirí
Evaluation of e-learning course, Information Literacy, for medical students / Jirí Kratochvíl. – Bibliogr.
In:The electronic library. – 31. (2013) 1., p. 764-776.
Címfordítás: Orvostanhallgatóknak szánt online információs műveltségi kurzus értékelése – magyar nyelvű autoreferátum
https://www.emeraldinsight.com/doi/full/10.1108/02640471311299137- előfizetéssel
Egyetemi hallgató; Egyetemi könyvtár; Felmérés; Használók képzése -felsőoktatásban; Távoktatás; Csehország; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2318
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/466181
Payer Barbara
A korszerű használóképzés, avagy e-learning egyszeregy/ Payer Barbara. – Bibliogr. jegyzetekben
In:Könyv, könyvtár, könyvtáros. – 22. (2013) 6., p. 17-26. : ill., 3 ábra
Címfordítás: Modern user education, or the basics of e-learning
http://ki.oszk.hu/3k/2013/06/a-korszeru-hasznalokepzes-avagy-e-learning-egyszeregy/#more-5105
Információtechnológia; Oktatási anyag; Szoftver; Távoktatás; Magyarország; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2510
2012
Ahlroos, Peter
The e-reader - an educational or an entertainment tool? : e-readers in an academic setting / Peter Ahlroos, Jonna Hahto. – Bibliogr.
In:LIBER quarterly. – 21. (2012) 2.
Címfordítás: E-könyv olvasók a felsőoktatásban: oktatási vagy szórakoztató eszközök? – magyar referátummal
Egyetemi hallgató; Egyetemi könyvtár; Egyetemi oktató; Elektronikus könyv; Felmérés; Szolgáltatások használata; Tankönyv; Lelőhely: B1700
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/430601
Combes, Barbara
Are we there yet? : eLearning in library and information science courses in Australia / Barbara Combes and Mary Carroll. – Bibliogr. 36 tétel
In:Education for information. – 29. (2012) 3-4., p. 205-218.
Címfordítás: Jelen vagyunk még? E-learning és a könyvtár- és információtudományi kurzusok Ausztráliában – magyr nyelvű autoreferátummal
Felmérés; Könyvtárosképzés -felsőfokú; Távoktatás; Ausztrália; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2255
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/479131
Nagy Tamás
E-tananyagfejlesztés az egyetemi könyvtár által tartott kutatásmódszertan órákhoz/ Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet. – A Magyar Könyvtárosok Egyesülete 44. vándorgyűlésén, Győrben elhangzott előadás szerkesztett változata. – Bibliogr.
In:Könyvtári levelező/lap. – 24. (2012) 9., p. 3-8.
http://epa.oszk.hu/00300/00365/00133/pdf/EPA0365_kll1209_03-08.pdf
Széchenyi István Egyetem (Győr). Egyetemi Könyvtár
Didaktika -felsőoktatási; Egyetemi könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Tankönyv; Távoktatás; Magyarország, Győr; e-tananyag; Moodle-rendszer; e-learning system; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2455
Seiler, Vilve
How to fit teaching of information literacy in with students' needs : an on-line credit course model from the University of Tartu Library / Vilve Seiler, Kärt Miil, Krista Lepik
In:LIBER quarterly. – 22. (2012) 1.
Címfordítás: Hogyan igazítható az információs műveltség oktatása a hallgatói igényekhez: a Tartui Egyetemi Könyvtár online kurzusának modellje – magyar referátummal
Használói szokások; Használók képzése -felsőoktatásban; Oktatási módszer; Távoktatás; Észtország; Lelőhely: B1700
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/445417
2010
Gruca, Anna N.
E-learning in academic libraries / Anna N. Gruca. – Bibliogr.
In:New review of information networking. – 15. (2010) 1., p. 16-28.
Címfordítás: Az e-learning és a lengyel felsőoktatási könyvtárak – magyar referátummal
Felsőoktatási könyvtár; Számítógép-hálózat; Távoktatás; Lengyelország; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2599
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/329397
Lockerby, Robin
Retooling library services for online students in tough economic times / Robin Lockerby and Barbara Stillwell. – Bibliogr.
In:Journal of library administration. – 50. (2010) 7/8., p. 779-788.
Címfordítás: A könyvtári szolgáltatások átszervezése az online hallgatók számára nehéz gazdasági helyzetben – magyar referátummal
Egyetemi könyvtár; Használók képzése -felsőoktatásban; Hatékonyság; Munkaszervezés; Oktatás információellátása; Referensz; Távoktatás; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2206
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/381231
Miller, Robert
Library-led faculty workshops : helping distance educators meet information literacy goals in the online classroom / Robert Miller [et al.]. – Bibliogr.
In:Journal of library administration. – 50. (2010) 7/8., p. 830-856.
Címfordítás: Könyvtár által irányított oktatói műhelybeszélgetések: a távoktatók segítése az információs műveltség átadásában - magyar nyelvű autoreferátummal
Egyetemi könyvtár; Egyetemi oktató; Használói szokások; Használók képzése -felsőoktatásban; Távoktatás; Lelőhely: B1700, Raktári jelzet: P 2206
http://humanus.bibl.u-szeged.hu/human/cikk-mokka?marcid=human/cikk/381237
Cím: 1016 Budapest, Szent György tér 4-6. (Budavári Palota F épület)
Postacím: 1276 Budapest, Pf. 1205
Tel: +36 1 224-3725
Email: kszk@oszk.hu