(Marketing)forradalom a könyvtárban

Szabó Piroska könyvismertetése

Start a revolution : stop acting like a library / Ben Bizzle with Maria Flora. – Chicago : ALA, 2015. – XII, 194 p. : ill. ; 23 cm
ISBN 978-0-8389-1267-6

Ben Bizzle 2015-ben megjelent műve gyakorlati útmutatóul kíván szolgálni mindazoknak, akik a marketing eszközeivel szeretnének új lendületet adni a könyvtáruknak. Egy arkansasi közművelődési könyvtár példáján keresztül ismerhetjük meg azokat az újszerű reklámstratégiákat, amelyek a bemutatott esetben sikeresnek bizonyultak, és kétszeresére-háromszorosára növelték a könyvtár szolgáltatásainak igénybevételét. A mű felépítése azokat a területeket tükrözi, amelyeket a szerző és kollégái „forradalmasítottak”, így terítékre kerül a honlap és a mobil weboldal kérdése, a szociális média, végül a hagyományos marketingfelületek használata. A mű a döntéshozók meggyőzését megkönnyítő összegző fejezettel és arra való buzdítással zárul, hogy mi, a könyv olvasói is kezdjük el a saját forradalmunkat. A marketingtől nem szabad ódzkodnunk, hiszen a szolgáltatásainkat, legyenek azok bármilyen nagyszerűek, reklámozni kell, mégpedig minden lehetséges médiumon, amelyet az emberek használnak. Jelen kell lenni az interneten, a közösségi oldalakon, de az utcán, a moziban, a tekepályán vagy akár az óvodában is. Ahhoz, hogy a könyvtár által közvetített üzenetet ne nyomja el a reklámzaj és az áradó hírfolyamok, minél egyedibb, szellemes, akár meghökkentő, de egyúttal minőségi tartalommal kell felhívni magunkra a potenciális használók figyelmét.

A könyv ehhez ad ötleteket és tanácsokat – a honlap kialakításától a facebookos profil menedzselésén keresztül a rendhagyó felületeken (például moziban) való reklámozásig. Megtudhatjuk például, mi a három kattintásos szabály, vagy hogy napi hány bejegyzés az ideális a közösségi oldalakon. A lényeg, hogy a városban és a virtuális térben megjelenő üzenetek felhívják a figyelmet gyűjteményünkre és rendezvényeinkre, és azt a képet erősítsék, hogy az embereknek egy korszerű, de emberarcú (könnyed, humoros, segítőkész) intézménnyel van dolguk, amely jelen van a közösség életében.

Noha a könyvben felsorolt ötleteket nem feltétlenül lehet egy az egyben átemelni, de a Start a Revolution: Stop Acting Like a Library szemléletformálásra, motiválásra mindenképpen ajánlható olvasmány.

——–

A könyvről részletes recenzió jelenik meg a Könyvtári Figyelő őszi különszámában, és  kölcsönözhető a Könyvtártudományi Szakkönyvtárban.

 

A bejegyzés kategóriája: Új szerzemény_Cselekvő_Közösségek
Kiemelt szavak: , .
Közvetlen link.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*


*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>