Könyvtáros Ki Kicsoda

Bevezetés

A Könyvtári Intézet a korábbiakban többször megfogalmazott igények alapján, a szakmai kapcsolattartást, információáramlást megkönnyítő személyi kataszterben (a magyar könyvtáros szakma elektronikus Ki Kicsodájá-ban) szeretné az önkéntesség elve mentén, a teljességre törekedve elérhetővé tenni a könyvtáros/informatikus munkakörben, a könyvtáros képzésben, a könyvtári szaksajtóban és a szakmai főhatóságnál dolgozó (vagy korábban dolgozott, jelenleg nyugdíjas) hazai és határon túli magyar könyvtáros kollégák adatait – az adatvédelemre és a személyiségi jogokra vonatkozó jogszabályok teljes körű figyelembe vételével.

A nyilvántartásban szereplők segítségével folyamatosan aktualizált központi adatbázis számos keresési lehetőség (név, munkahely, munkakör, beosztás, szakmai és egyéb végzettség, nyelvismeret stb.) szerint nyújt információt a rendszerben regisztrált kollégák számára a rendszerben regisztrált kollégákról (a találati halmaz elemei: név, ország, munkahely, elérhetőség – az adatvédelmi nyilatkozatban elfogadott módon). A regisztráltak maguk vállalnak felelősséget adataik helyességéért (pl. a munkakör, a beosztás, a végzettség megnevezésénél a hivatalos okmányokkal való egyezésért), azokat maguk ellenőrzik, ill. frissítik a későbbiek során.

Ehhez a munkához kérjük az Önök segítségét. A regisztráció és a kataszterhez szükséges adatok rögzítése a http://ki.oszk.hu/konyvtaros oldalon történik. Kérjük, az adatközléssel segítse a munkánkat. Az adatbázis működésével kapcsolatos konstruktív javaslatokat és építő kritikát szívesen fogadunk a tothandi [at] oszk [dot] hu címen.

Mivel az elektronikus regisztráció kizárólag e-mail-címmel rendelkezők számára lehetséges, amennyiben az Ön környezetében dolgoznak olyan könyvtárosok, akik e-mail cím hiányában a hagyományos, papíralapú adatszolgáltatást szeretnék választani, kérjék meg őket: e szándékukat jelezzék a 06-1-2243-820-as telefonszámon.

Technikai információk

Az adatok a Regisztráció feliratra kattintva űrlap segítségével adhatók meg. A kötelező adatelemeket piros csillaggal jelöltük, míg a piros körben elhelyezett "i" betűk az adattal kapcsolatos magyarázó információkat (súgó) tartalmazzák.

  • Az adatok kitöltése, az adatvédelmi nyilatkozat elfogadása és a Regisztráció gombra való kattintás után a megadott e-mail címre egy levél érkezik;
  • a levélben található url-re kattintva (vagy a böngészőbe bemásolva) véglegesíthető a regisztráció;
  • a megerősítés után egy újabb e-mailben érkezik az ideiglenes jelszó, amelyet az első bejelentkezéskor egy saját, 8 karakterből álló jelszóra kell változtatni;
  • a megadott adatok kizárólag adminisztrátori jóváhagyás után (erről e-mailben értesítést küldünk) kereshetők vissza, ill. csak ekkor válik kereshetővé a regisztrált kollégák adatbázisban szereplő valamennyi adata;
  • a már rögzített adatok módosítása jelszóval történő bejelentkezés után a Saját adatok módosítása feliratra kattintva lehetséges – a módosítás után is adminisztrátori jóváhagyás történik;
  • a Bejelentkezés oldalon a későbbiekben a jelszó bármikor megváltoztatható, ill. elfelejtett jelszó esetén új kérhető. Az e-mail cím esetleges változása ugyanitt, az adminisztrátoroknak jelezhető az erre szolgáló űrlap segítségével.

A keresőfelületen a keresési mezők döntő többségénél a rendszer az első karaktertől kezdve kínálja fel a gépelt karakterek szerinti adatbázis-tartalmat, ezzel könnyítve a pontosabb keresést. A találati halmaz elemei: név, ország, munkahely, elérhetőség – az adatvédelmi nyilatkozatban elfogadott módon.